8 sfaturi eCommerce pentru a vinde cu succes produsele online

Începerea proiectului tău de afacere este precum o drumeție la munte. Uneori ești în creștere și alteori lovești obstacole care blochează ruta ideală până spre vârf. La fel ca un alpinist, vei avea nevoie de cele mai bune instrumente, îndrumare, expertiză și determinare pentru a reuși.
Așadar este important să vă pregătiți pentru succes, evitând greșelile comune pe care ceilalți antreprenori le fac în călătoria lor de eCommerce.

De la alegerea celei mai potrivite platforme de eCommerce până la a lua în considerare tehnicile de user experience, în acest blog veți afla ce greșeli trebuie evitate – și cum să vă configurați prezența online pentru succesul website-ului.

Știm că doriți să dezvoltați proiectul eCommerce cât mai rapid și ușor, așa că am făcut o listă cu 8 sfaturi pentru practici eCommerce care vă vor ajuta să vindeți produsele online.

1. Alegeți platforma de eCommerce adecvat, potrivită companiei

Indiferent dacă tocmai ce ați început proiectul sau aveți deja un magazin online, platforma de ecommerce  vă poate contura afacerea cu adevărat.

Nu numai că platforma eCommerce determină modul în care vă prezentați produsele dar joacă și un rol important pentru imaginea cu care atrageți acești utilizatori și modul în care vă puteți dezvolta afacerea în timp.

După ce aveți un plan de afaceri eCommerce funcțional, va trebui să luați în considerare o varietate de factori atunci când alegeți o platforma, cum ar fi:

  • Ce produse veți vinde
  • Cum intenționați să vă extindeți afacerea
  • Cu ce aplicații trebuie să se integreze platforma
  • Bugetul tău
  • Ce fel de experiență vor căuta clienții tăi atunci când navighează în website

Evitați greșelile costisitoare

Ultimul lucru pe care îl doriți este să alegeți o platformă care să limiteze creșterea companiei, una care nu se integrează cu sistemele deja folosite, sau care nu oferă nivelul de control și personalizare de care aveți nevoie.

Alegerea unei platforme eCommerce greșite poate duce la o serie de probleme precum rate de conversii mai mici, trafic organic mai mic, probleme de securitate, experiență de navigare slabă a utilizatorilor, scăderea veniturilor și multe altele.

Această greșeală critică ar putea însemna să investești și mai mult timp, bani și energie în actualizarea platformei tale sau migrarea la cu totul altceva. Asigurați-vă că vă alocați timp pentru a alege platforma de eCommerce adecvată pentru magazinul online.

Pentru a vă ajuta să alegeți mai ușor, am comparat câteva platforme de eCommerce în aceste postări de blog:

2. Definiți și înțelegeți publicul țintă

8 tips for ecommerce succesAveți produsele perfecte, aveți un plan de afaceri solid și un website – ce altceva mai este necesar?

Din nefericire, să ai un produs și un loc unde să îl promovezi nu este suficient, pentru succesul proiectului eCommerce.

Una dintre cele mai mari greșeli pe care le poate face un antreprenor este când nu definește clar publicul țintă și nu se analizează așteptările pe care utilizatorii le pot avea.

Va trebui să faceți un research profund în cercetarea de piață pentru a vă asigura că:

  • Publicul țintă are nevoie de produsele tale
  • Știți cum să comunicați oferta într-o context care va atrage publicul
  • Puteți dezvolta o strategie de marketing care să pună publicul țintă în centrul deciziilor

Definirea și înțelegerea publicului țintă vă va ajuta să creați o experiență care rezonează cu necesitățile lor și un mesaj de brand care nu va avea ca rezultat doar o achiziție, dar îi va face pe clienți să rămână fideli, să revină pe website și, în cele din urmă, să susțină brandul.

În fiecare domeniu de activitate, B2C sau B2B, doriți să vă păstrați în minte clientul ideal. Pentru a crea un profil al acestui „client”, va trebui să efectuați anumite studii de piață aprofundate.

Această cercetare implică:

  • Află necesitățile clienților
  • Află ce soluții au încercat în trecut și de ce nu au funcționat pentru ei
  • Înțelege unde și cum interacționează cu conținutul online
  • Testează ce fel de conținut funcționează
  • Fiți capabili să indicați ce fel de probleme vor rezolva produsele pentru clienți

Cu aceste informații, veți fi mai bine poziționați pentru a vă promova produsele în fața persoanelor potrivite ȘI să comunicați de ce produsele și experiența companiei online, ies în evidență în comparație cu competiția.

 

Vezi profilul agenției pe Adobe Solution Partner: partners.magento.com/baldwin

3. Utilizați un website scalabil

Selectarea platformei de eCommerce adecvată este baza pentru succesul unui magazin online. Aceasta include, de asemenea, utilizarea unui website conceput pentru o creștere continuă.

Dacă aveți viziunea de a vă extinde pe piețe noi, de a integra mai multe funcții și de a oferi o gamă mai largă de produse, pentru a îmbunătăți corect website-ul ar trebui să fie configurat pentru a se acomoda cu aceste schimbări.

4. Mențineți navigarea în website simplă

WebSite-ul eCommerce trebuie să fie funcțional și să aibă un design pe placul audienței.
Facilități navigarea pentru vizitatori, pentru ca aceștia să se transforme în clienți plătitori. S-ar putea să pierdeți acești clienți dacă navigarea în website utilizează termeni cu care nu sunt obișnuiți, dacă informațiile valoroase despre produs sunt dificil de găsit sau dacă anumite acțiuni nu funcționează corect.

Pentru a evita acest lucru, trebuie să alocați suficient timp dezvoltării website-ului, pentru a asigura o navigare ușoară și o experiență plăcută pentru clienți.

5. Optimizați din punct de vedere SEO website-ul

Majoritatea magazinelor eCommerce se bazează pe traficul organic pentru a atrage noi clienți. Deci, conținutul site-ului ar trebui să urmeze o strategie SEO care să se potrivească cu cuvintele cheie pe care audiența le folosește activ pentru a găsi produsele, serviciile sau soluțiile pe care le vindeți.
Multe companii fac greșeala de a trata conținutul site-ului lor cu indiferență – nerecunoscând că fiecare parte de conținut este o oportunitate de a atrage mai mult trafic și de a converti clienții.

De la prima pagină a website-ului, la descrierile produselor, la numele și alt-tags ale imaginilor produselor, trebuie să oferiți conținut care este creat special pentru publicul țintă, este optimizat pentru traficul motoarelor de căutare și încurajează vizitatorii să cumpere fără efort.

8 tips to start your ecommerce business

6. Simplificați procesul de plată și creșteți veniturile

Aceasta este partea cea mai crucială a website-ului. După ce utilizatorii au reușit să parcurgă primele etape ale procesului de vânzări, este timpul să aveți vânzări. Din păcate, aceasta este partea în care multe companii de eCommerce văd o rată de abandon mare, în paginile de check-out.

Acest lucru se întâmplă dintr-o varietate de motive, dar mai ales atunci când procesul de check-out oferă confuzie. Trebuie să faceți procesul cât mai comod, cu cât mai puțini pași și să vă asigurați că evitați tot ce distrage atenția.

Nu este obligatoriu ca utilizatorii să creeze un cont înainte de a putea achiziționa un produs. Obțineți banii mai întâi, apoi adăugați-i la lista de e-mailuri. Eliminați orice obstacole din calea lor.

Conținutul de pe paginile de checkout trebuie să fie clar, detaliat și concis. Acesta nu este un loc pentru texte amuzante precum „Inserați bani aici pentru distracție instantanee”. Schițați pașii exacți pe care trebuie să îi facă pentru a plasa o comandă. Butoanele către următorul pas în fluxul de checkout ar trebui să fie mari și atrăgătoare.

În cele din urmă, asigurați-vă că nu îi veți surprinde pe utilizatori cu termene neașteptate ce trebuiesc acceptate, sau taxe ascunse care în final trebuie plătite. Totul trebuie definit de la începutul fluxului de plăți. Efectuarea unei comenzi implică încredere de aceea nu doriți să le oferiți clienților niciun obstacol neprevăzut.

7. Creați un mesaj potrivit brand-ului și o identitate vizuală puternică

Deși Nike este cunoscut pentru încălțăminte și articole vestimentare, a fost un proces lung pentru a crea o identitate de brand, un logo și un mesaj puternic. Nike „swoosh” este recunoscut în întreaga lume, iar eticheta „Just Do It” este simplă, motivantă și memorabilă.

Nu faceți greșeala de a crede că produsele sunt suficient de bune pentru a se vinde singure. Pentru a crea o afacere înfloritoare cu clienți recurenți, va trebui să cultivați o identitate de brand puternică, care să fie în raport cu publicul ales.

Fiți consecvenți și autentici

Dacă ați făcut cercetările de piață, ar trebui să aveți o viziune clară asupra a ceea ce caută publicul țintă și ce tip de conținut se potrivește cel mai bine. Apoi, este necesar să fiți consecvenți în postări și conținut pe toate canalele media pe care le utilizați. De asemenea, fiți consecvenți în ceea ce privește cantitatea conținutului pe care îl transmiteți publicului. Pentru a urmări planul de comunicare, am creat un model de strategie pentru conținut, gratuit.

Dacă brand-ul reprezintă încredere, distracție, accesibilitate etc., atunci aceste valori ar trebui să fie evidente în întregul conținut scris, în strategiile de branding și de marketing.

Având o identitate de brand puternică puteți crește loialitatea clienților și notorietatea companiei.

8. Oferiți servicii excelente pentru clienți

Serviciul clienți poate fi oferit pe parcursul întregii experiențe a clienților indiferent dacă face referire la navigarea online, procesul de plată sau abonarea la newsletter.
Este vorba despre modul în care răspundeți la mesajele utilizatorului prin intermediul website-ului. Modul în care răspundeți la întrebări și comentarii pe social media. Modul în care abordați reclamațiile clienților prin telefon sau e-mail. Întrebările frecvente de pe site unde răspundeți rapid la cele mai frecvente întrebări. Este orice interacțiune pe care o aveți cu un client și care necesită atenție sau asistență.

Fii acolo când au nevoie de tine

Ar trebui să fii accesibil pentru utilizatorii și clienții tăi la fiecare pas al procesului de vânzare – de la achiziționare, la verificare, la a vă asigura că produsele au ajuns în siguranță la destinație. Acest lucru vă asigură că aceștia nu au probleme, iar dacă există, puteți să le rezolvați rapid și profesional.

Dacă durează mult pentru a răspunde, utilizați mesaje automate, trimiteți răspunsuri formate dintr-un cuvânt sau aveți o atitudine grăbită, veți risca pierderea clienților.
Nu numai că este mai ușor și mai rentabil să păstrezi un client existent, dar probabilitatea ca acesta să îți trimită recomandări este crescută atunci când oferi servicii satisfăcătoare.

Concluzie

Dacă doriți să depășiți companiile concurente și să ajungeți în ‘vârful muntelui’ din cadrul industriei, trebuie să fiți conștienți de cele mai comune capcane experimentate de alți antreprenori în eCommerce.

Nu numai că veți fi sigur că website-ul a fost optimizat pentru succes, dar veți crea un public cu clienți fericiți, fideli, care sunt încântați să cumpere produsele.

Vă dorim succes în realizarea proiectului eCommerce!
Pentru orice întrebare contactați echipa Baldwin!

Crezi că vom face echipă bună pentru proiectul tău? Noi suntem convinși!

Suntem ochi și urechi când vine vorba de nevoile tale, mereu la curent cu toate noile tendințe și cu un pas înaintea competiției. Cu noi, proiectul tău va avansa oricât de mult dorești. Spune-ne ce ți-ai propus și te vom ajuta să-ți pui planul în practică – de la A la Z!

Cere o ofertă