În acest articol vorbim despre motivele pentru care business-ul tău merită să facă tranziția și către un magazin online. Abordăm subiectul pentru a împărtăși ce am observat în rândul clienților noștri: o creștere a ratei de conversie, chiar și pentru companiile mici ce vând produse alimentare, perisabile, nu doar electronice sau fashion.
De ce un business local trebuie să vândă online
Nu contează cât de mare e afacerea ta, nici ce anume comercializezi. Dacă ai ceva de vânzare, poți lua în calcul și posibilitatea de a vinde printr-un magazin online.
Vezi profilul agenției pe Adobe Solution Partner: partners.magento.com/baldwin
În momentul de față nenumărate business-uri mici încep să investească în prezența lor online. Cele mai multe dintre ele au un cont Google My Business, unde au adăugat detaliile companiei și programul de funcționare. Altele dețin o pagină de business pe Facebook unde interacționează cu clienții locali sau o pagină de Instagram, unde distribuie fotografii cu creațiile lor. Altele au investit într-un site de prezentare. Dar cele mai multe astfel de afaceri nu dispun de un magazin online pentru comerț electronic.
Oamenii caută să cumpere local
Google Trends dezvăluie mai multe despre creșterea explozivă a căutărilor bazate pe locație. Faptul că oamenii caută expresii “near me” arată în mod firesc intenția de a localiza ceva aproape de ei. Volumul acestor căutări tinde să crească în întreaga lume.
Potrivit unui studiu realizat în 2018 de Google, “Near me” nu mai este doar despre găsirea unui anumit loc, ci despre găsirea unui anumit lucru într-o anumită zonă și într-o anumită perioadă de timp. Căutările de “near me”, combinate cu “pot să cumpăr” sau “de cumpărat” au crescut cu 500% în decurs de doi ani.
Beneficii imediate pentru business
Un alt motiv este acela de a avea prea mulți clienți în magazinul tău fizic. Patiseria Lietaert este unul dintre clienții noștri cu trafic intens în anumite momente ale zilei. În weekend, patiseria este foarte aglomerată, iar clienții nu apreciază timpul de așteptare. Astfel, există riscul ca o parte din clienții patiseriei să aleagă să o înlocuiască cu o altă alternativă din cartier.
Prin crearea unui magazin virtual, vânzările totale au crescut semnificativ. Oamenii fac comanda și plata online, dar pot prelua produsele din magazin în câteva secunde. Acest lucru accelerează întregul flux de comenzi din magazin, ceea ce ajută la decongestionarea traficului din magazin în timpul orelor de vârf, prin servirea a mai mulți clienți, într-un timp mult mai scurt.
Prognoza producției
În unele zile, shop-ul este vizitat de mulți clienți, iar produsele se vând în totalitate. În alte zile, vânzările sunt scăzute, ceea ce duce la marfă risipită. Clienții noștri ne-au informat că o prognoză eficientă este cel mai pozitiv impact asupra afacerii lor. Prin intermediul unui magazin online, vânzările pot fi analizate în așa manieră încât să anticipeze din timp trendurile. Dacă știi până miercuri că există 50 de comenzi în sistem care trebuie preluate sâmbătă, te poți pregăti pentru o creștere a cererii și în magazinul offline.
Îmbunătățirea serviciilor online influențează afacerea offline
Online, prin intermediul unui website, clienții pot vizualiza produsele din magazin, pot citi informații relevante și pot face achiziții la orice oră. Asigură-te că te pot contacta cu ușurință ori de câte ori au întrebări legate de produsele tale, prin intermediul unui formular de contact sau a unei ferestre de chat.
Mulți consumatori preferă să citească descrierea detaliată a unui produs înainte de a se deplasa într-un magazin fizic. Acest lucru reduce din presiunea pusă pe angajați, deoarece nu vor fi abordați la fel de des în legătură cu informațiile legate de produse.
Cross-selling și up-selling în mediul online
Cu cât aduni date despre vizitatori, cu atât mai ușor va fi să știi ce anume declanșează procesul de achiziție. Odată ce le cunoști interesele, le poți recomanda alte produse de care pot fi interesați.
Cross-sellingul poate fi făcut din coșul de cumpărături. Aici, poți adăuga un feed de produse “cumpărate frecvent”. Astfel, în ultimul moment, oamenii pot adăuga unt, sare și piper, pe lista lor de cumpărături atunci când comandă o cantitate de carne de la o carmangerie.
Upselling-ul este sub forma “adaugă încă 1 produs în coș pentru a beneficia de transport gratuit”. O alternativă ar fi o promoție de tipul “comandă acum 9 articole pentru a obține produsul 10 gratuit”.
Cum să începi un magazin online
Ok, până acum probabil ești convins că online-ul este următorul capitol în dezvoltarea afacerii tale. Dar cum începi?
Începe la scală mică
Alege câteva din produsele tale de pot și pune-le în lumina reflectoarelor. Este posibil ca la început să ezite dacă au prea multe opțiuni și să abandoneze site-ul înainte de a face o achiziție. Deci, alege o interfață simplă și cu un aspect “curat”, astfel încât produsele să fie în centrul atenției. În momentul în care magazinul tău online devine cunoscut de o audiență largă, poți introduce noi produse, astfel încât clienții tăi să cumpere ceva nou și diferit.
Gândește-te la prețuri
Sunt produsele tale mai ieftine online sau offline? Sau vor avea același preț? Transportul va fi gratuit sau plătit? Sau oferi ridicare din magazin, în schimbul unei sume modice? Poți stimula vânzările online oferind discount-uri (cumperi 3 și primești un articol gratuit). Totodată, poți oferi transport gratuit la comenzi care depășesc o anumită sumă.
Nu uita de fotografia de produs
Lasă această sarcină în mâna unui fotograf profesionist, care cunoaște nișa căreia te adresezi. Dacă angajarea unui fotograf este în afara bugetului, poți citi sfaturile noastre despre fashion și fotografia de produs, dar și despre smartphone photography.
Ia în calcul integrarea cu sistemele actuale
Conectând business-ul online la modul actual de lucru și instrumentele pe care le utilizezi (ERP, CRM, baza de date cu produse) poți reduce din volumul de muncă. Dacă toate comenzile online sunt conectate la sistemele deja folosite în magazinele fizice, îți vei ușura suplimentar munca.
Livrarea comenzilor online
Vei expedia produsele? Le vei înmâna personal? Vei oferi clientului posibilitatea să le ridice personal, în intervalul orar dorit de acesta? Fă research referitor la modul în care potențialii clienți se așteaptă să primească produsele și decide ce soluții sunt fezabile afacerii tale.
Planul de digital marketing
Oferă clienților posibilitatea să îți viziteze magazinul fără să compromită confortul, în special când este vorba de părăsirea locuinței într-o zi ploioasă (da, vremea rea are drept efect creșterea vânzărilor). Să ai un magazin online cu design și funcționalități atractive este benefic – dar dacă nu ai trafic, se poate ca investiția să fie în zadar.
Încearcă să comunici oamenilor de ce au nevoie de produsul tău. Își recomandăm să te concentrezi pe campanii de awareness. Orientarea prea acerbă pe vânzări poate să îți afecteze afacerea pe termen lung.
În zilele noastre, este simplu să-ți promovezi afacerea către o audiență locală. Poți seta rapid o campanie care să targheteze clienții din jurul magazinului tău, atunci când ei caută activ pe Google.
Dacă vrei să mergi mai departe, poți să ajungi la vizitatorii ce au ințiat procesul de conversie, dar nu l-au finalizat. Cu ajutorul publicității pe Google & Facebook poți să ajungi simplu și rapid la vizitatorii care au abandonat coșul de cumpărături.