Fiecare dintre noi facem cumpărături săptămânal. Uneori, fizic, conducând la supermarket pentru a ridica cumpărăturile personal. Iar în alte momente ne tratăm cu o după-amiază de cumpărături, unde vom vizita 20 de comercianți din oraș pentru a găsi o nouă ținută care rămâne la modă. Sau este posibil să fi cumpărat bilete de avion online către o destinație însorită și poate chiar o pereche de căști pentru anularea zgomotului în cazul în care vor exista bebeluși în acel zbor.
Veniturile câștigate din comerțul online din Europa
Piața E-commerce din Europa va fi de 621 miliarde de euro până la sfârșitul anului 2019. Aceasta ar însemna o creștere de 13,6% față de anul trecut, când cumpărăturile online valorau 547 miliarde de euro.
Cumpărăturile și nevoia de achiziție sunt o parte uriașă din viața noastră. Dar comportamentele noastre de cumpărături s-au schimbat în ultimii ani. E-commerce s-a dezvoltat rapid iar nouă, tuturor, ne place să avem opțiuni, așa că acum avem o mare varietate de canale de cumpărături online pentru a alege când avem brusc pofta de a cumpăra ceva nou.
Lumea E-commerce are nevoie de un makeover
Astăzi, aproximativ 3,6 milioane de companii de retail din Europa furnizează aproape 10% din locurile de muncă europene. Deci, cu siguranță, este o industrie pe care vrem să o vedem crescând pentru a-și păstra impactul imens asupra locurilor de muncă din UE.
Dar se pare că nu este atât de simplu pentru micile afaceri să treacă pragul offline. Doar o cincime dintre comercianții din Europa vând produse printr-un canal online. Nu neapărat propriul site web, de multe ori prin platforme terțe, sau social media.
Multichannel retail este cea mai bună soluție pentru a-i oferi site-ului web o revizie generală. Atât retailul online cât și retailul offline merg mână în mână când încă 90% din vânzări se întâmplă în magazinele fizice. Dar cum se pot amesteca aceste magazine fizice în lumea cumpărăturilor online pentru a-și spori succesul general al vânzărilor?
Încearcă vânzările online
Nu este nicio problemă dacă nu ai un magazin în lumea online. Dar acum ar fi momentul să consideri aceasta drept o opțiune.
Imaginați-vă că puteți spune clienților că veți fi disponibili 24/7, ca parte a unui serviciu suplimentar pentru clienții fideli. Acei clienți cumpără deja cu siguranță online și nu dorești ca aceștia să găsească un înlocuitor online pentru magazinul tău.
Online întâlnești atât clienții vechi cât și potențiali noi cumpărători
Platforma de socializare pe care trebuie să fii activ va depinde de locul în care se află clienții tăi. Așadar, va trebui să investiți în unele cercetări de marketing pentru a ști dacă doriți să investiți bugetul și timpul de marketing pentru Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, TikTok, Snapchat sau Pinterest.
Platformele de social media se dezvoltă și se reinventează în mod constant. Așadar, este dificil pentru toată lumea să țină pasul cu setările și mentenanța necesară, însă există suficienți experți în jur care pot oferi ajutor.
Acceptă provocarea online pentru a promova serviciile sau produsele tale
Cu siguranță ați văzut reclame apărute pe Facebook și Instagram de la concurenții din domeniu. Chiar și concurenții locali pot fura potențiali clienți prin atragerea lor în magazinele online și fizice. Un mare avantaj al reclamei pregătite online este că poate fi făcută foarte personal și adaptată publicului tău. Poți aplica cu ușurință o direcționare demografică detaliată, folosești imagini vizuale care apelează la ceva specific lor, în timp ce promovezi produsele pe care le căutau deja activ.
Experiența de cumpărături pentru clienții tăi
Consumatorilor le place să se poată baza pe expertiza din partea asistenților calificați ai magazinelor. Astăzi, există servicii online în care oamenii aleg o ținută care se potrivește preferințelor și stilului lor. În acest fel, oricine poate avea un stilist personal care poate ajuta online. Adesea, aceasta include o conversație skype cu o persoană reală înainte de a selecta elementele care s-ar potrivi profilului tău. Marile site-uri de e-commerce online precum Zalando și Amazon folosesc acest tip de servicii. Stitchfix oferă un serviciu de asistență online personală și are un mare succes în SUA și Marea Britanie.
Aceasta este o abordare genială, în loc să oferiți sfaturi despre un articol și să vindeți numai acel articol, le puteți vinde un pachet întreg de produse într-o singură sesiune. Și acest lucru nu se aplică doar persoanelor care caută o ținută potrivită. Acest lucru poate fi utilizat și în alte industrii. Este mult mai convenabil să cumpărați totul într-un singur magazin în loc de 20 de magazine diferite. Astfel, vă puteți convinge publicul să aleagă pentru această opțiune și să vândă mai mult decât acel singur articol pentru care sunteți cunoscut.
Exemple:
- Cineva care pleacă în prima sa călătorie aventuroasă în străinătate are nevoie de un echipament care să se potrivească stilului său. Lucruri precum un rucsac, cizme pentru drumeții, îmbrăcăminte care se potrivește climatului, cărți despre destinații, filtru de apă …
- Un cuplu tânăr își duce relația la nivelul următor și începe să trăiască împreună. Ei caută toate piesele potrivite de mobilier și aparatele de care poți avea nevoie într-o casă nouă.
- Un designer 3D vrea să-și construiască propriul computer, care trebuie să fie capabil să redea orice tip de imagini 3D. Dar mai întâi vrea ca cineva să selecteze elementele care sunt compatibile între ele și care să corespundă nevoilor și bugetului ei.
Îmbunătățiți experiența de cumpărături personalizată
De ce nu implicați mai multe date ale vizitatorilor magazinului fizic? Există sisteme POS care vă ajută echipa de vânzări să scaneze persoanele care intră în magazin. Prin recunoaștere facială, poți afla cine merge în magazin – dacă sunt înregistrați în magazin (web), care sunt acele articole pe care acea persoană le-a cumpărat anterior și ce articole au în coșul de cumpărături, plus alte date valoroase pe care le-ai colectat în timpul diferitelor puncte de contact online și offline pe care le-ați avut cu clientul respectiv. (Interacțiune socială, reclamații anterioare asupra produselor, clicuri pe e-mail…)
Aceste sisteme POS grăbesc procesul de vânzare și ușurează munca de echipă cu scopul de a încheia o vânzare. Acesta nu este în viitor, acest lucru se întâmplă deja. Și da, o poți implementa și tu.
Concluzii
În Europa avem nevoie de o piață în care comercianții să se poată extinde și să creeze noi locuri de muncă. O piață plină de inovație și competitivitate sănătoasă, cu clienți care pot obține valoarea personală pe care o caută.
O experiență îmbunătățită de vânzare nu ar aduce beneficii numai celor care fac cumpărături, dar ar fi un impuls pentru întreaga economie europeană.
Baldwin vă poate conecta cu potențialii clienți, online. Contactați-ne pentru mai multe informații despre site-uri web, cercetare în marketing și publicitate online.