În peisajul publicitar de astăzi, este necesar să oferi o reclame relevante și actuale pentru a te diferenția de concurență. Dar cum îți păstrezi campaniile actualizate în materie de stoc și preț? Dacă vinzi sute de produse, actualizarea manuală iese din discuție. Soluția? Publicitatea bazată pe feeduri de produse! Dar deja știai asta, așa-i? Secretul real al unei campanii publicitare de succes? Optimizarea campaniilor publicitare ar trebui să meargă mână în mână cu optimizarea feedului de produse.
Ce este un feed de produse? O listă – de regulă un fișier .xml sau .csv – ce conține toate produsele pe care vrei să le vinzi, cu toate atributele relevante.
De ce este important să optimizezi feedul de produse?
Crearea și actualizarea feedului de produse obișnuia să fie o sarcină a departamentului de IT. În zilele noastre, ele sunt optimizate de departamentul de marketing, pentru a adapta feed-ul la campaniile de promovare.
Dacă dorești să publici feed-ul pe un canal de advertising, va trebui să aștepți să fie aprobat. Fiecare canal utilizează un format diferit. Pot fi încărcate doar acele feeduri care îndeplinesc cerințele impuse de Google, Facebook, Amazon sau oricare dintre canalele pe care dorești să le folosești.
Pentru a îndeplini cerințele unui feed de produse, trebuie să te concentrezi pe următoarele aspecte:
- Formatul fișierului: cele mai multe canale acceptă formatele .xml sau .csv
- Câmpurile necesare: ce câmpuri trebuie incluse? (ex: titlu, ID, preț, imagine, URL)
- Formatul câmpurilor: ce valori sau formate sunt necesare pentru fiecare câmp în parte?
Odată ce feedul este aprobat, este timpul pentru următorul pas. Un feed corespunzător optimizat va aduce trafic mai calitativ. Cu cât este mai bine optimizat feedul de produse, cu atât va fi mai simplu pentru canalul utilizat să potrivească produsele cu utilizatorul care performează căutarea și, mai ales, cu un utilizator pentru care șansele să dea click pe anunț să fie mari. Feedurile de produse optimizate duc la un CTR și o rată de conversie mai bune.
Cum să optimizezi feedul de produse pentru Google și Facebook?
1. Titlul produselor
Încearcă să adaugi cât mai multe informații relevante și evită folosirea artificială a cuvintelor cheie doar pentru a se potrivi mai bine cu interogările de căutare. Cea mai bună practică este să incluzi atribute relevante, precum: brandul, produsul, genul, mărimea, culoarea. Asigură-te că cele mai importante informații sunt adăugate la început: doar 70 de caractere sunt vizibile într-un anunț Google.
Ex:
- “Costum de baie Stella McCartney Femei Negru” în loc de “Costum de Baie pentru Femei”
- “Canapea Extensibilă Weba pentru 2 persoane” în loc de “Canapea”
2. Categoriile de produse
Google oferă o listă extinsă de categorii de produse. Scopul lor este să ajute motorul de căutare să clasifice produsele pentru reclame. Pentru ca reclama ta să se declanșeze pentru căutări cât mai relevante, este important să utilizezi categorii cât mai specifice.
Ex:
- Dacă vinzi ochelari de soare, reclamele tale riscă să se declanșeze pentru căutările legate de cremele de protecție solară, dacă optimizarea pentru categorie nu este făcută corespunzător. Categoria corectă este: “524 – Health & Beauty > Personal Care > Vision Care > Eyeglasses”.
3. Descrierea produselor
Descrierea produselor nu este la fel de importantă precum celelalte atribute, deoarece este vizibilă doar după ce dai click.
Totuși, adăugarea unor texte descriptive și relevante este esențială pentru o campanie ce folosește un feed de produse. Google accesează cu crawlere titlul și descrierea pentru a determina relevanța anunțurilor.
4. Imaginile
- Utilizează imagini calitative pentru a îmbunătăți performanța produselor (minimum 800 x800 pixeli)
- Asigură-te că folosești imaginea corectă pentru fiecare produs. De pildă, nu arăta un costum de baie albastru pentru o reclamă care promovează un costul de baie negru.
- Nu utiliza suprapuneri, cum sunt mesajele promoționale sau logo-urile. Acestea nu vor fi aprobate de Google sau Facebook.
5. Câmpurile extra
Câmpurile precum prețul de vânzare, costul de livrare, tipul produsului sau materialele nu sunt obligatorii, dar cresc rata de conversie.
Gestionarea corectă a feedurilor de produse este cheia către campanii publicitare relevante, însă este adesea trecută cu vederea. Asigură-te că le optimizezi corespunzător ținând cont de sfaturile noastre.