[Studiu de caz] Campanie de Black Friday de succes pentru Nobila Casa

Anul acesta am vrut să “deținem” Black Friday. Știm, nu este o sarcină tocmai ușoară, dar suntem abițioși din fire. Anticipând vânzările de Black Friday, am colaborat cu Nobila Casa la crearea unei strategii eficiente, care să facă valuri în industria de home & deco.

Cine este Nobila Casa

Nobila Casa este un lanț de magazine home & deco din România, ce comercializează produse atât online, cât și offline. Care este scopul acestui business? Să ajute clienții să își creeze o locuință unică pentru stilul lor de viață și să se bucure din plin de momentele speciale pe care viața le oferă.

Câteva statistici interesante și provocarea noastră

Conform EUROSTAT, în anil 2017, 7 din 10 utilizatori de internet din Uniunea Europeană au făcut cumpărături online în ultimele 12 luni. Proporția cumpărătorilor variază considerabil între statele UE, ajungând de la 23% în România până la 82% în Danemarca, Germania, Luxemburg și Olanda. 

Online shopping 2017

Având în vedere procentul ridicat de români care sunt sceptici când vine vorba de cumpărăturile online, provocarea noastră a fost să creștem vânzărilor nu doar offline, ci și online. Și am reușit!

Contextul

Ca orice comerciant cu amănuntul, unul dintre aspectele cele mai importante pe care trebuie să le iei în considerare este calendarul campaniei. În acest an, Nobila Casa a decis să se alinieze cu restul comercianților români și să înceapă campania de Black Friday înainte de 30 noiembrie. De aceea, a fost important pentru noi să fim încăpățânați cu privire la obiectivele noastre și flexibili în privința metodelor utilizate.

De regulă, vânzările scad cu câteva săptămâni înainte de Black Friday, însă interesul consumatorului este în creștere. Conform Google Trends, căutările despre Black Friday încep de la mijlocul lunii octombrie.

Black Friday - Google Trends

Strategia noastră de marketing a inclus owned, paid & shared media. Echipa internă de marketing a clientului a făcut o treabă excelentă în pregătirea & mentenanța site-ului, a blogului și a rețelelor sociale. Ajutorul nostru ca agenție a venit pe partea de reclame pe Google, Facebook & Instagram.

Google Ads

Pe partea de Google Ads, strategia noastră a fost să țintim spre acele audiențe care cumpără în ciuda reducerilor de Black Friday. Astfel, am targetat persoanele interesate de anumite categorii de produse și le-am direcționat spre landing pages de Black Friday, optim filtrate în funcție de interesele acestora. Am promovat reducerile prin extensii site link, callout și promotion. Audiențele noastre au fost interesate de produse în sine, iar reducerile de Black Friday au venit ca o surpriză extrem de plăcută.

Secretul nostru? Research pe partea de cuvinte cheie, landing pages optimizate, locații de promovare atent alese și licitare minuțioasă pe keywords/audiențe/locații/dispozitive etc. Și bineînțeles, un copy bine gândit. Din moment ce administrăm diverse campanii ongoing pentru client, le-am îmbunătățit cu extensii specifice care anunță reducerile de Black Friday.

Aruncă o privire peste acest grafic care compară tranzacțiile din 15-30 noiembrie 2018 cu 15-30 noiembrie 2017.

Black Friday campaign - Google Ads

Rezultate?

  • Utilizatori: +98%
  • Utilizatori noi: +109.29%
  • Sesiuni: +98.31%
  • Rată de conversie: +46.48%
  • Tranzacții: +190.48%
  • Venituri: +134.05%

Frumoasă creștere, nu-i așa?

Facebook & Instagram Ads

Pe Facebook & Instagram, strategia noastră a fost să ajungem la vizitatori vechi și audiențe noi deopotrivă. Așa cum am procedat și în ceea ce privește reclamele pe Google, am creat strategic audiențele și campaniile folosind landing pages premergător pregătite. Putem spune că A/B testingul a fost prietenul nostru de încredere: click versus traffic, reclame simple versus reclame carousel versus oferte, copy simplu versus copy însoțit de emojis etc. La vizitatorii existenți am ajuns prin intermediul campaniilor de remarketing.

Acest grafic compară tranzacțiile din perioada 15-30 noiembrie 2018, comparate cu 15-30 noiembrie 2017.

Black Friday campaign - Facebook Ads

Rezultate?

  • Utilizatori: +84.89%
  • Utilizatori noi: +81.54%
  • Sesiuni: +96.96%
  • Rata de conversie: +90.39%
  • Tranzacții: +275%
  • Venituri: +181.22%

Waze Advertising

Deoarece campania de Black Friday s-a desfășurat atât în magazinele fizice, cât și în webshop, am ales să promovăm locațiile Nobila Casa pe platforma Waze. Astfel, am crescut numărul de vizite spre locațiile fizice. Cum? Prin branded pins și promoted search.

  • Branded pins: le arată utilizatorilor că un magazin Nobila Casa este în apropierea rutei acestora. Pinul de pe hartă arată nu doar locația, ci și informații suplimentare pe care șoferul le vede când dă click pe acesta (inclusiv informare referitoare la campania de Black Friday).
  • Promoted search: De fiecare dată când cineva a utilizat funcția de search, Nobila Casa a apărut în topul rezultatelor căutării pentru șoferii din apropiere care căutau magazine similare. Astfel, Nobila Casa a reușit să se diferențieze de competiție, ba chiar să fie cu un pas în fața acesteia.

Uite ce am reușit să obținem cu o investiție minimă de 35.09$.

Black Friday campaign - Waze Ads

Citește mai multe despre Waze Advertising

Cyber Monday

Am anunțat campania de Cyber Monday prin intermediul social media, a campaniilor de email marketing, Google Ads & Facebook Ads.

La Baldwin, iubim funcționalitatea de Facebook offers, motiv pentru care am folosit-o pentru campania de Cyber Monday. Considerăm că este utilizată mult prea puțin și subapreciată de majoritatea marketerilor. Dar nu și de noi!

Ce ne place la această funcționalitate este impactul pe care îl oferă. Este ideală din punct de vedere al reach-ului viral, deoarece Facebook promovează ofertele în rândul prietenilor celor care le-au deschis. Mai mult decât atât, ele pot fi distribuite. Faptul că trimite emailuri și remindere sunt alte două beneficii de care ne bucurăm.

Doar uită-te la acest spike din 3 Decembrie.

Cyber MondayOk, să vorbim și despre bani!

În luna noiembrie, bugetul de promovare pentru Nobila Casa a crescut cu doar 36%. Acum că Black Friday a trecut, ne concentrăm pe păstrarea rezultatelor și în lunile care urmează. Cum? Prin optimizarea campaniilor, bugete și, desigur, multă dedicare.

Ești curios să afli mai multe despre cunoștințele noastre despre SEA? Aruncă o privire peste site sau contactează-ne!

Crezi că vom face echipă bună pentru proiectul tău? Noi suntem convinși!

Suntem ochi și urechi când vine vorba de nevoile tale, mereu la curent cu toate noile tendințe și cu un pas înaintea competiției. Cu noi, proiectul tău va avansa oricât de mult dorești. Spune-ne ce ți-ai propus și te vom ajuta să-ți pui planul în practică – de la A la Z!

Cere o ofertă