Care sunt secretele unui fashion webshop de succes? Află cum poţi transforma vizitatorii în clienţi, iar întrebările în achiziţii. Venim în întâmpinarea celor care plănuiesc să lanseze un magazin de comerț online de fashion, cu un articol în care vom dezvălui câteva din principalele funcționalități care ar trebui să fie cuprinse în interfața și backend-ul site-ului.
Din experiența noastră, un magazin online de fashion ar trebui să atingă unele elemente de UI și interacțiune, astfel încât să cucerească clientul din primele secunde petrecute pe site. Îți exemplificăm așadar câteva magazine online de fashion, create de noi în Magento, pentru a te ghida în deciziile pe care le iei asupra propriului magazin de comerț online.
1. Close-up – modă pentru el și ea
Close-up este 100% optimizat pentru dispozitive mobile, cu un layout curat, simplu, ce are focus pe produs și pozele acestuia. Magazinul oferă de asemenea posibilitatea de a grupa produsele în funcție de “Look”, “Colecție” sau “Categorii” și are filtre de căutare specifice unui webshop.
Mai mult, pentru Close-up, am implementat modulul numit “creează-ti propria ținută”, care permite oricărui vizitator logat pe platformă să-și configureze ținutele după propriul stil. Un magazin online de fashion trebuie să fie capabil să ofere vizitatorului această posibilitate, cu produsele disponibile în webshop.
2. Tiffany’s | Trent – online sau offline, aceeași calitate
În momentul în care vrei să lansezi un magazin online de fashion, trebuie să iei în calcul tot ce implică un shop online: catalog, management, logistică, fotografie, și nu numai. Cu echipa de la Tiffany’s | Trent am început să lucram asupra unui layout pentru magazinul lor digital, bazat pe un sistem de tip moodboards.
A fost foarte important ca gradul de interacțiune și usability să fie unul pe măsura așteptărilor. Magazinul Magento dezvoltat pentru ei este 100% responsive și raspunde perfect la comenzile care vin de pe orice tip de dispozitiv.
3. Christian Wijnants – design premium
Provocarea primită de la Christian a fost să facem site-ul să arate cât mai curat și simplu, astfel încât produsele lui să iasă în evidență. Dupa cele aproape 100 de ore pe care le-am petrecut pentru a dezvolta site-ul, rezultatul este evident: un magazin online de fashion care poate concura direct cu ceea ce oferă marile case de modă.
Christian Wijnants ține cont de produsele pe care le vei avea pe site, de modul în care le redai, și pornind de la această idee construiește modul în care vrei să arate și să se comporte magazinul.
Mai mult, pentru site-ul tău de fashion, iți recomandăm implementarea modulului de “Buy the look”. Ia-ți în calcul și vizitatorii care nu se pricep atât de bine la modă, dar și-ar dori acest lucru, și oferă-le posibilitatea de a-și cumpara în totalitate ținutele pe care le văd expuse ambiental.
4. Canary Hill – echipamente la modă, pentru bicicliști
Orice stil ai viza, cu siguranță vei gasi publicul potrivit. Găsește-ți nișa, ia-ți inima în dinți și lansează liniile în care crezi cu adevărat.
Spre exemplu, în spatele Canary Hill se află Carol Struyf, care a descoperit ciclismul în jurul vârstei de 30 de ani. Deoarece moda nu iși spunea cuvantul în randul cicliștilor, s-a decis să-și lanseze propria linie de îmbracăminte pentru cicliști.
Ce tip de magazin online de fashion este potrivit pentru tine?
Dacă știi deja ce funcționalități ai vrea să aibă magazinul tău, este perfect! Înseamnă că lansarea acestuia va avea loc mai curând. Totuși, succesul unui magazin de comerț online constă nu doar în modul în care acesta este construit, ci și de modul în care comunici și stabilești politicile de preț și retur. Mai mult, din punct de vedere al business-ului, ține cont de faptul că în e-commerce-ul fashion, rata de retur este între 20%-40%, ceea ce iți crește ție, ca și comerciant, costurile.
Iată așadar câteva sfaturi care iți pot îmbunătăți rata de conversie și retur:
- competitivitatea pieței: înainte de a porni pe acest drum, trebuie să te decizi care va fi segmentul tău de succes: nișă, preț sau brand. Ce anume te va diferenția de concurență?
- importanța fotografiilor: pozele de produs cât mai detaliate și apropiate de realitate vor nivela așteptarile. Ele direcționează către o achiziție bazată pe informații corecte – care vor scădea rata de retur pe motiv de neconcordanță.
- mărimile hainelor: găsește cea mai bună soluție pentru a explica vizitatorilor tabelul de mărimi al produselor. Cu cât este mai ușor de înțeles, cu atât scazi șansele ca un client să cumpere o marime care nu i se potrivește, fiind astfel nevoit să facă retur pe produs.
- descrierile produselor: investește timp în descrierea cât mai amănunțită a produselor (culori, materiale, formă, ocazie). Dacă in magazinele brick & mortar clienții pot vedea, atinge, încerca produsele tale, în mediul online poți compensa prin texte cât mai elaborate, fotografii de bună calitate, video-uri care ajută utilizatorii să plaseze o comandă informată.
- menține dialogul cu vizitatorii tăi: prin comentarii, review-uri, telefon, chat live sau social media. Orice metode ai alege, fă-o cât mai accesibilă utilizatorilor. O întrebare din partea unui vizitator demonstrează interes față de produsul tău. Un raspuns potrivit, poate transforma o nelămurire într-o conversie.
- responsiveness-ul site-ului: se estimează că până în 2017, 25% din achizițiile online vor fi plasate de pe un dispozitiv mobil. Asigură-te așadar că site-ul va face față solicitărilor venite de pe orice tip de telefon sau tabletă.