În calitate de vânzător, oricine își cunoaște produsele foarte bine. Ceea ce se scapă din vedere adesea este faptul că același lucru nu este valabil și pentru potențialii clienți. Dacă dispui de o gamă variată de produse, este important să te asiguri că le organizezi cât mai eficient în categorii. Potențialii clienți vor părăsi webshopul vizitat atunci când nu găsesc cu ușurință produsele pe care le caută.

Te întrebi cum te poți asigura că toate categoriile din webshop sunt corect alese? Iată 4 sfaturi utile în acest sens:

Facilitează compararea produselor

Nu toți vizitatorii din webshop știu exact ceea ce caută, de cele mai multe ori ei aflându-se într-o primă fază exploratoare.

Asigură-te că vizitatorii din webshop pot să vadă toate produsele relevante, într-o singură prezentare generală.

Să plecăm de la premisa că dispui de produse de îngrijire personală și comercializezi fonduri de ten. Dispui de produse potrivite pentru diferite tipuri de ten (culoare) și diferite nevoi (ten uscat, ten gras, ten sensibil etc.). În această situație, vei folosi o categorie pentru nevoie și un filtru sau o subcategorie pentru diferite tipuri de ten.

 

Un alt exemplu în acest sens: un vizitator din webshopul tău vrea să achiziționeze o imprimantă, însă nu se poate decide dacă vreau una laser sau una inkjet. În această situație, el ar trebui să aibă posibilitatea de a vedea ambele tipuri de produse pe aceeași pagină. Asigură-te că dispui de o pagină unde pot fi găsite toate imprimantele, pe care vizitatorii să poată aplica filtrele: imprimante laser, imprimante inkjet sau toate produsele.

Totodată, asigură-te că toate categoriile din site sunt exclusive. O eventuală suprapunere poate duce la pierderea vizitatorilor. Divizarea produselor trebuie să fie foarte logică.

Fă o distincție clară între categoriile din webshop și filtre

Categoriile te ajută să navighezi simplu de la o gamă de produse la alta. Pe de altă parte, filtrele de ajută să restrângi o selecție dintr-o categorie. Există unele situații când dinstincția nu este clară.

Nu ești sigur? Întreabă-te dacă ai nevoie de un landing page pentru o selecție de produse. Dacă răspunsul este pozitiv, atunci selecția trebuie să fie o categorie. În caz contrar, ea trebuie să devină filtru.

Imaginează-ți că vinzi piese auto și produsele tale sunt disponibile într-o gamă diversă de culori și de la diferiți producători.

  1. Producător: Dacă vinzi piese auto din gama producătorului Ford, vei dori să fii găsit după căutări de tipul “piese auto Ford”. Deci, va fi o idee bună să faci diferite categorii pentru fiecare producător în parte.
  2. Culoare: Nu vrei în mod deosebit să fii găsit după termenul de căutare „piese auto roșii”? În cazul acesta, culoarea ar trebui să fie un filtru.

Ex: Să presupunem că dispui de un webshop de fashion. Un aspect la care trebuie să te gândești este următorul: este posibil ca vizitatorii tăi să nu știe dacă să achiziționeze o rochie cu mâneci lungi sau una cu mâneci scurte. Astfel, va trebui să te asiguri că dispui de o pagină cu ambele tipuri de produs, pe care să existe opțiunea de filtrare.

Adresează-te grupului tău țintă

În calitate de vânzător, poți avea o perspectivă diferită de cea a clienților asupra produselor. Ei nu văd specificațiile produselor așa cum le vezi tu, motiv pentru care este bine să te pui în pielea lor.

Nu ești sigur dacă felul în care sunt clasificate categoriile din webshop este suficient de clar? Testează-l pe grupul tău țintă: permite acestuia să organizeze produsele din site folosind post it-uri și compară rezultatele.

De asemenea, ai posibilitatea de a crea user stories: situații în care clienții tipici ți-ar vizita webshopul. Așteptările lor de la magazinul tău și felul în care își fac research pe site te pot ajuta să le înțelegi mai bine nevoile.

Vorbește limbajul grupului tău țintă. Acest lucru este important atât din perspectiva clienților, dar și din punct de vedere SEO. Dacă clienții tăi caută întotdeauna după maletă și niciodată după helancă, atunci categoria din site trebuie să se numească malete. Astfel, motoarele de căutare vor considera pagina ta relevantă atunci când utilizator va face o căutare folosind termenul “malete de vânzare”.

Sfat: Dorești să afli care sunt termenii de căutare folosiți de utilizatori? Folosește Keyword Planner Tool de la Google.

Simplitatea este cheia

Regula de aur pentru site-uri se aplică și felului în care creezi categoriile din site: less is more. Dacă folosești prea multe categorii, utilizatorii tăi vor întâmpina dificultăți. Recomandarea noastră este să optezi pentru trei nivele și să aplici subdiviziuni prin filtre. Dacă nu vrei ca audiența ta să fie confuză, limitează numărul de categorii.

Studiile demonstrează că vizitatorii pot procesa doar 7 elemente de navigare în același timp.

În plus, utilizarea unui număr limitat de elemente va face ca website-ul tău să se potrivească perfect cu toate dimensiunile ecranului.

Crezi că vom face echipă bună pentru proiectul tău? Noi suntem convinși!

Suntem ochi și urechi când vine vorba de nevoile tale, mereu la curent cu toate noile tendințe și cu un pas înaintea competiției. Cu noi, proiectul tău va avansa oricât de mult dorești. Spune-ne ce ți-ai propus și te vom ajuta să-ți pui planul în practică – de la A la Z!

Cere o ofertă