Gestionarea canalelor de social media și eficientizarea comunicațiilor media poate fi o provocare pentru companii – indiferent de dimensiunea lor.
Platformele de gestionare a rețelelor de socializare precum Buffer și Hootsuite reunesc toate canalele sociale într-un singur loc, astfel încât să te poți concentra pe mesajul pe care dorești să îl transmiți. Ambele platforme oferă un plan gratuit alături de mai multe planuri plătite. Deoarece acele planuri gratuite sunt deja foarte utile pentru companiile mici și start-up-uri cât și pentru că cele mai bune lucruri din viață sunt gratuite, am comparat aceste opțiuni ale celor mai populare două platforme de management în social media – Hootsuite și Buffer.
Rețelele de socializare acceptate
Ambele platforme vă ajută să vă gestionați rețelele Social Media dintr-un singur loc. Asta înseamnă că puteți dubla numărul de postări și programa în diferite canale materialele asupra cărora veți avea o imagine de ansamblu. De ce este asta o veste bună? Poți economisi timp și poți eficientiza comunicarea dintre canale.
Pentru a putea gestiona aceste canale social media, Hootsuite și Buffer le conectează între ele. Planul gratuit atât pentru Buffer, cât și pentru Hootsuite permite conectarea a maximum 3 conturi de social media. Buffer acceptă 4 rețele sociale pentru a alege dintre: Twitter, Facebook, LinkedIn și Instagram. Hootsuite acceptă, de asemenea, blogurile WordPress și canalele YouTube.
Acest “suport” oferit unei rețele sociale prin Buffer înseamnă că permite să postezi în Facebook sau Twitter, de exemplu. În plus, Hootsuite permite să accesezi timeline-ul paginii, numărul de like-uri și comentarii, să verifici și să răspunzi mesajelor direct din platforma Hootsuite. Deci, dacă dorești doar gestionarea postărilor, atât Buffer cât și Hootsuite sunt potrivite. Dacă dorești, de asemenea, să gestionezi fluxurile și mesajele de socializare, Hootsuite este partenerul ideal!
Publicarea și programarea postărilor
Am explicat deja că atât Hootsuite, cât și Buffer pot posta pe rețelele de socializare. De asemenea, permit planificarea mai multor postări în avans cât și personalizarea conținutului pentru fiecare canal, pentru a te ajuta să ajungi la audiențele dorite, în cel mai bun mod posibil – de exemplu: utilizatorii LinkedIn și Twitter folosesc hashtags, în timp ce utilizatorii Facebook nu le folosesc…
Opțiunea Free din Buffer folosește așa-numitul „queue” pentru a programa postările. Poți crea un program personalizat cu publicarea zilelor și a orelor. De exemplu, dacă dorești să postezi o actualizare a produsului în fiecare luni, la 11 am, și un articol, joi, la 11 am, calendarul v-a arata astfel:
De fiecare dată când adaugi o postare, aceasta va completa următorul slot disponibil. Desigur, poți programa manual și alte postări în alte ore ale zilei.
Abordarea Hootsuite de publicare și programare este diferită. Nu există queue de data aceasta, ci un calendar săptămânal. Postările pot fi programate făcând click pe un interval orar din calendar sau alegând „schedule” în „planner” – “new post”.
Planul gratuit din Buffer oferă mai multă automatizare decât Hootsuite – în care toate postările trebuie să fie programate manual. Ambele platforme limitează numărul de postări programate pentru utilizatorii cu plan free. Buffer permite să planifici 10 postări în avans pentru fiecare platformă socială. Limita Hootsuite este de 30 de postări pe toate canalele. Dacă dorești să programezi cât mai multe tweet-uri, Hootsuite este platforma potrivită. Dacă utilizezi mai multe canale, atât Buffer cât și Hootsuite sunt potrivite (ambele permit să vă conectați la 3 canale sociale, astfel încât limita platformei Buffer ajunge și ea la 30 de postări).
Alte funcționalități
Atât Hootsuite, cât și Buffer oferă o funcție de short URLs (buff.ly & ow.ly), acest lucru permite să partajezi adresele URL lungi într-un mod curat și elegant. Cele două platforme vin și cu o aplicație, asta înseamnă că îți poți gestiona postările de oriunde. Atenție însă dacă lucrezi cu o echipă: planurile gratuite permit doar un utilizator, astfel încât va trebui să creezi un cont comun.
Concluzii
Ambele platforme oferă un plan gratuit care este cu adevărat util pentru gestionarea rețelelor de socializare. Dacă dorești să eficientizezi comunicarea și să ajungi la audiențe prin diferite canale într-un mod personalizat, o platformă de management în social media este indispensabilă.
În timp ce Buffer este mai mult o platformă de publicare de conținut care se concentrează pe programarea postărilor într-un mod cât mai eficient, Hootsuite este, pe de altă parte, o platformă completă de gestionare a rețelelor de socializare, care permite planificarea postărilor și gestionarea canalelor de social media. O altă diferență de luat în considerare atunci când alegi între cele două planuri gratuite este limita pentru postările programate. Dacă intenționezi să planifici o mulțime de postări pe un singur canal, Buffer nu este platforma potrivită pentru acest obiectiv.
Oricare ar fi platforma pe care o alegeți, ambele vor economisi mult timp și vor permite o prezentare generală clară a postărilor și comunicării obiectivelor, astfel încât să îți poți concentra atenția pe ceea ce este cu adevărat important: clienții. Cum am spus – cele mai bune lucruri din viață sunt gratuite!
Funcționalități interesante ale planurilor plătite
Da, acest articol este despre caracteristicile planurilor gratuite din Buffer și Hootsuite. Dar am decis să adăugăm și câteva caracteristici interesante care vin în cazul planurilor plătite:
- Atât Hootsuite, cât și Buffer oferă o conexiune la Pinterest in their paid plans.
- Buffer oferă un calendar în planul său plătit (care este prevăzut gratuit în Hootsuite)
- Un plan plătit Hootsuite vine cu planificare automată a postărilor (care este prevăzută mai mult sau mai puțin în planul gratuit Buffer)
- Și nu în ultimul rând: ambele platforme oferă analize de date în planurile lor plătit
Citește mai multe sfaturi din lumea marketingului pe blogul nostru: