Strategia câștigătoare în e-commerce – nișa și expertul

Vom împărtăși cu tine strategia câștigătoare în e-commerce, pe care am testat-o la Baldwin și știm că funcționează. Concluzia noastră se bazează pe experiența a mai multor proiecte și bineînțeles, pe decizia noastră de a ne concentra doar pe comerț electronic și nu pe aplicații sau website-uri. Asta ne-a ajutat să creștem!

Pasul 1: Alege o nișă și vinde un singur tip de produs

Desigur, nu este ușor să găsești produse unice sau de nișă, însă aceasta poate fi calea spre succes. Știm că este tentant pentru mulți antreprenori să vândă cât mai multe produse cu putință, dar este mai înțelept să te orientezi către o gamă specifică (intră în detaliu în respectiva gamă, nu în afara acesteia).

De exemplu, în loc să vinzi toate articolele din industria fashion, poți să optezi să vinzi doar încălțăminte, şi nu toate tipurile de încălțăminte, ci doar încălțăminte sport sau doar încălțăminte pentru copii sau doar încălțăminte sport pentru femei.

Poți defini singur nișa. Trebuie doar să ții cont în prealabil de nevoile, de așteptările clienților tăi și să te asiguri că oferta ta aduce valoare adăugată.

Strategia aceasta îți permite să asiguri o diversitate mai mare de produse dintr-o anumită categorie și îți dă o șansă în competiția cu jucătorii mari care au capitalul necesar să între pe o multitudine de categorii, însă nu se focusează pe una anume, pe cea pe care alegi tu să o dezvolți.

Stocurile au reprezentat un cost semnificativ pentru retailul tradițional, însă cu aceeași problemă se confruntă și comerțul electronic. Strategia de a opta pentru o nișă te poate ajuta să optimizezi acest cost. Deși, trebuie să iei în calcul faptul că un stoc mare dintr-un sortiment poate fi, de asemenea, un risc. Oricum, ceea ce am observant până acum este că produsele care sunt mai dificil de găsit în piață se vând mai ușor. Prin urmare, cu un management bun al stocurilor acest risc devine minim.

Pasul 2: Extinde-ți expertiza

Jucătorii mari precum Emag, Zalando sau Amazon au mizat pe o gamă enormă de produse. Profitabilitatea lor este garantată de volum, cu alte cuvinte, adaosuri mici, rulaj mare. Însă acest model de business nu-ți permite fizic să te specializezi pe un anumit tip de produse, informațiile disponibile pe aceste magazine online sunt deci limitate.

Dacă te poziționezi ca specialist poți să-ți demonstrezi expertiza oferind mult mai multe informații despre produsele din oferta ta.

Te poți folosi de tutoriale video, postări pe blog, manuale de utilizare, recenzii de la clienți, recenzii proprii etc.

Această abordare îți garantează 2 mari avantaje: conținut relevant care îți va genera trafic organic și statutul de expert în mintea vizitatorilor.

Vei câștiga încrederea consumatorilor, care vor reveni în magazinul tău online atunci când vor căuta produsele pe care tu le comercializezi.

Concluzie

Cele mai ușor de administrat magazine online sunt cele care vând un tip de produse. Imaginează-ți ce ar presupune acest lucru – ce efecte ar avea această decizie asupra business-ului tău – cum ți-ar reduce eforturile logistice și mai ales cu cât ți-ar reduce costurile. Odată luată această decizie, vei putea lucra eficient la strategia digitală pentru brandul tău.

O diversitate mare de produse este des întâlnită în e-commerce, însă ai grijă să nu subestimezi costurile pe care le implică.

Pur și simplu nu este eficient pentru toată lumea. Verifică rezultatele jucătorilor mari din comerțul electronic – vei fi surprins să observi că unii dintre ei nu sunt profitabili. Dacă ai posibilitatea, optează pentru o nișă și promovează-te în mediul online cât mai eficient.

Crezi că vom face echipă bună pentru proiectul tău? Noi suntem convinși!

Suntem ochi și urechi când vine vorba de nevoile tale, mereu la curent cu toate noile tendințe și cu un pas înaintea competiției. Cu noi, proiectul tău va avansa oricât de mult dorești. Spune-ne ce ți-ai propus și te vom ajuta să-ți pui planul în practică – de la A la Z!

Cere o ofertă