Web 2.0 a schimbat considerabil modalitatea în care conținutul este utilizat. Să oferi informații valoroase audienței tale este un must, mai ales dacă dorești să îți educi vizitatorii, leadurile sau clienții cu privire la anumite subiecte referitoare la industria în care activezi.
Și cum altfel să te ocupi de acest lucru dacă nu prin crearea unei strategii de content marketing bine pusă la punct?
Iată de ce trebuie să ții cont atunci când începi să lucrezi la crearea unei strategii de conținut:
Stabilește obiective
Pentru început, este necesar să stabilești ce vrei să obții prin conținutul creat. Astfel, fiecare efort pe care îl realizezi va servi un anumit scop: creșterea gradului de notorietate al brandului, generarea de trafic sau leaduri, creșterea listei de abonați etc.
Desigur, va trebui să te asiguri că aceste obiective sunt măsurabile în termeni de business. Astfel, vei fi capabil să apreciezi valoarea conținutului pe care îl livrezi. Odată ce îți stabilești obiectivele SMART, va fi necesar să gândești pașii necesari pentru a le atinge. Acest lucru va ajuta echipa de creatori de conținut să lucreze mai eficient.
Poți folosi diverse tipuri de conținut pentru a-ți atinge obiectivele: de la articole de blog, studii de caz sau e-bookuri, până la podcasturi, webinarii, interviuri sau sesiuni de live streaming.
Stabilește-ți grupul țintă
Dacă vrei ca strategia ta de content marketing să fucnționeze, va fi necesar să o creezi având în vedere audiența căreia i te adresezi. Ce tip de conținut consumă vizitatorii site-ului tău? Care sunt sursele pe care le preferă? Dar formatele? Ce poți spune despre ton?
Cea mai bună modalitate de a face lucrurile ca la carte este să dezvolți buyer personas. Nu uita să ții cont și de călătoria pe care aceștia o realizează în procesul tău de business.
Firește că va fi nevoie să iei în calcul și modalitatea prin care vei ajunge la audiența ta.
În zilele noastre, trebuie să fii naiv să crezi că poți obține rezultatele mult dorite doar din căutări organice.
Investește în rețele sociale pentru a crește impactul afacerii tale. Nu uita să alegi platforma potrivită ținând cont de audiența ta.
Alege tipul de conținut care ți se potrivește
Odată stabilite obiectivele și audiența, va trebui să alegi tipul de conținut pe care îl vei utiliza. Spre exemplu, dacă ai nevoie să crești traficul de pe site, te poți folosi de articole de blog, postări pe rețele sociale, reclame PPC sau advertoriale care direcționează utilizatorii spre site-ul tău.
Dacă scopul tău este să generezi leaduri, va trebui să te folosești de e-bookuri, webinarii, studii de caz interesante etc.
Un alt lucru pe care trebuie să îl iei în calcul sunt resursele de care dispui. Dacă nu ai bugetul necesar pentru a contracta specialiști care să livreze conținut video (sau nu dispui de o echipă in-house specializată), poate e mai bine să nu folosești acest tip de conținut.
Folosește tipurile de conținut care ți se potrivesc și pe care ți le permiți.
Planifică execuția
Planificarea execuției este la fel de importantă precum pașii anterior menționați.Cea mai bună modalitate de a o gestiona este să stabilești procese în acest sens. Îți recomandăm să folosești un calendar de marketing.
Asigură-te că fiecare persoană din echipa ta are acces la acesta și știe exact care îi sunt responsabilitățile.
Promovează conținutul creat
În zilele noastre, promovarea conținutului este un must. Te poți folosi de owned media (cum sunt site-ul tău, blogul sau paginile de pe rețele sociale), earned media (recenzii, mențiuni, reposturi sau distribuiri) sau de paid media (reclame PPC, remarketing, colaborări cu influenceri etc). Desigur, nu trebuie să te folosești de toate acestea. Testează-le și păstrează-le pe cele care îți aduc rezultate.
Evaluează rezultatele
Nu te opri aici. Este obligatoriu să urmărești performanța conținutului pe care îl generezi. Există nenumărate instrumente pe care le poți folosi în acest sens, de la modulul de Analytics oferit de aplicațiile pe care le folosești, până la programe specializate. Compară performanțele conținutului și împarte informațiile descoperite cu restul echipei. Astfel, toată echipa va fi implicată în procesul de lucru.
Acestea sunt principalele informații de care trebuie să ții cont atunci când îți creezi strategia de content marketing. Nu va fi ușor să o planifici de la 0, dar cu siguranță te va ajuta să ai o viziune cât mai clară asupra eforturilor tale de marketing.
Am creat un calendar pe care îl poți folosi pentru a-ți organiza conținutul alături de echipa ta. Te va ajuta să monitorizezi tipurile de conținut cu care lucrezi, persoanele responsabile, statusul sarcinilor, datele meta, indicatorii de performanță etc. Îl poți personaliza după bunul plac.