Investești resurse în site, însă nu primești rezultatele pe care le dorești? Sau poate te întrebi de ce competitorii tăi sunt mai bine poziționați decât tine în rezultatele căutării? Poți găsi răspunsuri la întrebările tale prin realizarea unui audit SEO.
Un audit SEO poate fi comparat cu o vizită de rutină la medic pentru website-ul tău. Practic, este o evaluare a felului în care acesta este optimizat pentru motoarele de căutare. Este important să faci regulat verificări amănunțite în acest sens, pentru a te asigura că site-ul tău este simplu de citit atât de utilizatori, cât și de roboți.
Care este aportul unui audit SEO în strategia de marketing
Auditurile SEO te ajută să analizezi performanța site-ului. Cu ajutorul acestora afli care sunt punctele slabe din strategia ta și, totodată, analizezi competitorii direcți ai businessului tău. Un design bun și o interfață rapidă nu sunt suficiente când vine vorba de un website. Dacă motoarele de căutare nu îl pot citi, este foarte posibil ca eforturile tale să fie în zadar.
10 componente ale unui audit SEO de succes
#1 Cercetarea competiției
Analiza competiției este importantă deoarece îți oferă informații despre tacticile și cuvintele cheie folosite în industria în care activezi și, totodată, un punct de plecare în strategia campaniei SEO. Analizând punctele forte și slabe ale competitorilor vei reuși să estimezi resursele de care vei avea nevoie pentru a îndeplini indicatorii de performanță pe care ți i-ai propus. Poți folosi diferite instrumente precum SEMrush sau Ahrefs.
#2 Crawling și indexare
Aceste două elemente sunt fundația unei abordări de succes pentru componenta SEO. Prin crawling, orice motor de căutare îți citește site-ul. Poți primi trafic organic doar atunci când întregul tău site este indexat corespunzător. De aceea, este important să te asiguri că site-ul tău este corect indexat. Mai mult decât atât, este foarte important să permiți Google să indexeze doar o versiune a site-ului. În acest fel, versiuni diferite ale acestuia ar trebui să conducă la versiunea principală.
#3 Accesibilitate
Asigură-te că site-ul tău este optimizat pentru dispozitivele mobile. Spre exemplu, acesta este un factor extrem de important în rankingul Google și a făcut trecerea la indexarea cu prioritate pentru dispozitivele mobile.Utilizatorii de smartphone nu sunt dispuși să aștepte mult. Cu cât mai simplu și rapid de accesat va fi site-ul tău, cu atât sunt mai mari șansele ca Google să te recompenseze cu un ranking mai bun. Pentru a testa, puteți utiliza pur și simplu instrumentul de testare Google Mobile.
Totodată, cea mai comună eroare este 404, cauzată adesea de link-uri sau imagini broken. Asigură-te că dispui de certificat SSL, ce oferă o navigare mai rapidă și sigură. Acesta este un allt factor important de care Google ține cont atunci când vine vorba de poziționarea în rezultatele căutării.
#4 Analiza linkurilor
Backlinkurile sunt o componentă importantă într-o campanie SEO. De fiecare dată când creezi conținut nou pentru site, fă un research pentru a depista pagini mai vechi care sunt relevante. Găsește o ancoră potrivită și leagă prin link conținutul vechi de cel nou. Aceasta este o modalitate excelentă de link building intern. Pentru a crește autoritatea domeniului, este important să obții linkuri externe de la alte domenii cu autoritate. Cel mai simplu este să cauți mențiuni ale brandului tău. Orice instrument de audit SEO îți poate arăta locurile în care site-ul tău a fost menționat în mediul online.
#5 Analiza cuvintelor cheie
Asigură-te că paginile tale sunt optimizate corect. Primul pas este realizarea unui keyword research. Caută cuvinte cheie relevante cu intenție de conversie, volum mare de căutare și competiție cât mai avantajoasă. Cu alte cuvinte, optează pentru cuvinte cheie cu potențial de a aduce trafic și de a converti.
În continuare, asigură-te că incluzi și fraze cheie în strategia ta SEO. Acestea oferă o rată de conversie mai mare. Un sfat final este acela de a identifica întrebările frecvente și de a te asigura că conținutul site-ului oferă răspunsurile.
#6 Timpul de încărcare a paginii
Viteza de încărcare a site-ului este un factor foarte important pentru Google și pentru alte motoare de căutare. Oamenii au din ce în ce mai puțină răbdare și preferă site-urile web care funcționează rapid. Google dorește să ofere o experiență de utilizare pozitivă și, prin urmare, preferă site-urile rapide. De fapt, Google a confirmat recent că o nouă actualizare în anul 2021 va da o greutate mai mare User Experience-ului în algoritmul de stabilire a clasamentului Google. Poți utiliza instrumente precum Google PageSpeed Insights pentru a verifica viteza paginilor.
#7 Evaluarea conținutului
Evaluează conținutul din site din două perspective: a motoarelor de căutare și a grupurilor țintă. Ți se pare că răspunde tuturor întrebărilor? Sunt relevante resursele pe care le oferi pentru domeniul tău de activitate? Care este traseul vizitatorului? Sunt articolele de blog și landing page-urile create în jurul unor cuvinte cheie? Dar mai important, aduc trafic intern? Per total, cât de relevante sunt pentru campania SEO pe care o pregătești?
Află cum, în cadrul unei campanii SEO, am crescut performanțele organice în doar trei luni pentru unul dintre clienții noștri.
#8 Optimizarea on page
Header tags, alt-tags pentru imagini, lungimea titlurilor, meta titluri, descrieri sau URL-uri, acestea sunt doar câteva exemple de elemente on-page care pot fi optimizate. Ele au rolul de a ajuta motoarele de căutare să determine conținutul paginilor și sunt printre cei mai importanți factori în funcție de care se stabilește rankingul organic. Asigură-te că folosești cuvinte cheie atât în titlu cât și în descrieri și URL-uri.
#9 Optimizarea pentru căutările vocale
Căutarea vocală devine un mod din ce în ce mai popular în rândul utilizatorilor de a efectua căutări. Prin urmare, este important să verifici dacă site-ul tău este compatibil cu căutarea vocală. Folosește cuvinte cheie lungi, folosite în mod normal în conversații și asigură-te că conținutul site-ului este ușor de citit. Încearcă să oferi publicului țintă informații relevante și răspunsuri directe către întrebări.
#10 Arhitectura și designul site-ului
Este site-ul tău optimizat pentru dispozitive mobile? Este securizat prin HTPPS? Este simplu de navigat? Răspunsurile la aceste întrebări ar trebui să fie da. O evaluare a experienței utilizatorului și a comportamentelor acestora este o altă componentă extrem de importantă a unui audit SEO.
Până la urmă, un audit SEO nu este chiar o știință exactă. Nu există o rețetă standard pentru un audit de succes. De aceea, se întâmplă adesea ca seturile de “bune practici” să fie neconsecvente. Motoarele de căutare își schimbă algoritmii aproape zilnic și puține sunt cazurile în care se anunță de ce și în ce măsură. Astfel, auditurile realizate regulat sunt un must.