Investești resurse în site, însă nu primești rezultatele pe care le dorești? Sau poate te întrebi de ce competitorii tăi sunt mai bine poziționați decât tine în rezultatele căutării? Poți găsi răspunsuri la întrebările tale prin realizarea unui audit SEO.

Un audit SEO poate fi comparat cu o vizită de rutină la medic pentru website-ul tău. Practic, este o evaluare a felului în care acesta este optimizat pentru motoarele de căutare. Este important să faci regulat verificări amănunțite în acest sens, pentru a te asigura că site-ul tău este simplu de citit atât de utilizatori, cât și de roboți.

Care este aportul unui audit SEO în strategia de marketing

Auditurile SEO te ajută să analizezi performanța site-ului. Cu ajutorul acestora afli care sunt punctele slabe din strategia ta și, totodată, analizezi competitorii direcți ai businessului tău. Un design bun și o interfață rapidă nu sunt suficiente când vine vorba de un website. Dacă motoarele de căutare nu îl pot citi, este foarte posibil ca eforturile tale să fie în zadar.

8 componente ale unui audit SEO de succes

Motive pentru care utilizatorii pleacă de pe website

#1 Cercetarea competiției

Analiza competiției este importantă deoarece îți oferă informații despre tacticile folosite în industria în care activezi și, totodată, un punct de plecare în strategia ta de SEO. Analizând punctele forte și slabe ale competitorilor vei reuși să estimezi resursele de care vei avea nevoie pentru a îndeplini indicatorii de performanță pe care ți i-ai propus. Poți folosi instrumente precum SEMrush sau Ahrefs.

#2 Crawling și indexare

Aceste două elemente sunt fundația unei abordări de succes pentru componenta SEO. Prin crawling, orice motor de căutare îți citește site-ul. Poți primi trafic organic doar atunci când întregul tău site este indexat corespunzător. De aceea, este important să te asiguri că site-ul tău este corect indexat.

#3 Accesibilitate

Asigură-te că site-ul tău este optimizat pentru dispozitivele mobile. Spre exemplu, acesta este un factor extrem de important în rankingul Google. Utilizatorii de smartphone nu sunt dispuși să aștepte mult. Cu cât mai simplu și rapid de accesat va fi site-ul tău, cu atât sunt mai mari șansele ca Google să te recompenseze cu un ranking mai bun.

Totodată, cea mai comună eroare este 404, cauzată adesea de link-uri sau imagini broken. Asigură-te că dispui de certificat SSL, ce oferă o navigare mai rapidă și sigură. Acesta este un allt factor important de care Google ține cont atunci când vine vorba de poziționarea în rezultatele căutării.

Tactici recomandate pentru a obține linkuri de calitate

#4 Analiza linkurilor

Backlinkurile sunt o componentă importantă în SEO. De fiecare dată când creezi conținut nou pentru site, fă un research pentru a depista pagini mai vechi care sunt relevante. Găsește o ancoră potrivită și leagă prin link conținutul vechi de cel nou. Aceasta este o modalitate excelentă de link building intern. Pentru a crește autoritatea domeniului, este important să obții linkuri externe de la alte domenii cu autoritate. Cel mai simplu este să cauți mențiuni ale brandului tău. Orice instrument de audit SEO îți poate arăta locurile în care site-ul tău a fost menționat în mediul online.

#5 Analiza cuvintelor cheie

Asigură-te că paginile tale sunt optimizate corect. Primul pas este realizarea unui keyword research. Caută cuvinte cheie relevante cu intenție de conversie, volum mare de căutare și competiție cât mai avantajoasă. Cu alte cuvinte, optează pentru cuvinte cheie cu potențial de a aduce trafic și de a converti.

#6 Evaluarea conținutului

Evaluează conținutul din site din două perspective: a motoarelor de căutare și a grupurilor țintă. Ți se pare că răspunde tuturor întrebărilor? Sunt relevante resursele pe care le oferi pentru domeniul tău de activitate? Care este traseul vizitatorului? Sunt articolele de blog și landing page-urile create în jurul unor cuvinte cheie? Dar mai important, aduc trafic intern?

#7 Optimizarea on page

Header tags, alt-tags pentru imagini, lungimea titlurilor, meta titluri, descrieri sau URL-uri, acestea sunt doar câteva exemple de elemente on-page care pot fi optimizate. Ele au rolul de a ajuta motoarele de căutare să determine conținutul paginilor și sunt printre cei mai importanți factori în funcție de care se stabilește rankingul organic. 

#8 Arhitectura și designul site-ului

Este site-ul tău optimizat pentru dispozitive mobile? Este securizat prin HTPPS? Este simplu de navigat? Răspunsurile la aceste întrebări ar trebui să fie da. O evaluare a experienței utilizatorului și a comportamentelor acestora este o altă componentă extrem de importantă a unui audit SEO.

Până la urmă, un audit SEO nu este chiar o știință exactă. Nu există o rețetă standard pentru un audit de succes. De aceea, se întâmplă adesea ca seturile de „bune practici” să fie neconsecvente. Motoarele de căutare își schimbă algoritmii aproape zilnic și puține sunt cazurile în care se anunță de ce și în ce măsură. Astfel, auditurile realizate regulat sunt un must.

Află cum am crescut performanțele organice în doar trei luni pentru unul dintre clienții noștri

Crezi că vom face echipă bună pentru proiectul tău? Noi suntem convinși!

Suntem ochi și urechi când vine vorba de nevoile tale, mereu la curent cu toate noile tendințe și cu un pas înaintea competiției. Cu noi, proiectul tău va avansa oricât de mult dorești. Spune-ne ce ți-ai propus și te vom ajuta să-ți pui planul în practică – de la A la Z!

Cere o ofertă