În acest articol de blog vorbim despre motivele pentru care business-ul tău merită să facă tranziția și în mediul online. Abordăm acest subiect deoarece am remarcat ceva incredibil în rândul clienților noștri. Observăm o creștere a ratei de conversie pentru companiile mici. Giganții precum Amazon sunt în plină ascensiune. Totodată, magazinele mai mici și în special magazinele locale câștigă impuls datorită creșterii numărului de persoane care cumpără produse online.

În zilele noastre, aproape oricine face shopping online (știm că și tu, de asemenea). Și nu doar achiziții tipice, precum produse electronice sau îmbrăcăminte, dar și pentru mărfuri mai puțin tradiționale, cum ar fi: legume, pâine, carne, pește, flori, piese de artă, cadouri, produse alimentare etc.

De ce un business local trebuie să vândă online

Nu contează cât de mare sau cât de mic este businessul tău, nici ce anume comercializezi. Dacă vinzi offline, poți lua în calcul și posibilitatea de a vinde online.

În momentul de față nenumărate businessuri mici încep să investească în prezența lor online. Cele mai multe dintre ele au un cont Google My Business, unde au adăugat detaliile companiei și programul de funcționare. Altele dețin o pagină de business pe Facebook unde interacționează cu clienții locali sau o pagină de Instagram, unde distribuie fotografii cu creațiile lor. Altele au investit într-un site de prezentare. Dar aproape nimeni nu dispune de un webshop.

Oamenii caută să cumpere local

Google trends - near me search resultsGoogle Trends dezvăluie mai multe despre creșterea explozivă a căutărilor bazate pe locație. Faptul că oamenii caută expresii “near me” arată în mod firesc intenția de a localiza ceva aproape de ei. Volumul acestor căutări tinde să crească în întreaga lume.

Potrivit unui studiu realizat în 2018 de Google, “Near me” nu mai este doar despre găsirea unui anumit loc, ci despre găsirea unui anumit lucru într-o anumită zonă și într-o anumită perioadă de timp. Căutările de „near me”, combinate cu „pot să cumpăr” sau „de cumpărat” au crescut cu 500% în decurs de doi ani.

Beneficii imediate pentru business

Un alt motiv pentru a începe este acela de a avea prea mulți clienți în magazinul tău fizic. Patiseria Lietaert este unul dintre clienții noștri care se bucură de un trafic intens în anumite momente ale zilei. În weekend, patiseria este foarte aglomerată, iar clienții nu apreciază timpul de așteptare. Astfel, există riscul ca o parte din clienții patiseriei să aleagă să o înlocuiască cu o altă alternativă din cartier.

Prin crearea unui webshop, vânzările totale au crescut semnificativ. Oamenii fac comanda și plata online, dar pot prelua produsele din magazin în câteva secunde. Acest lucru accelerează întregul flux de comenzi din magazin, ceea ce ajută la decongestionarea traficului din magazin în timpul orelor de vârf, prin servirea a mai mulți clienți, într-un timp mult mai scurt.

New food webshop for bakery Lietaert

Prognoza producției

În unele zile, shopul este vizitat de mulți clienți, iar produsele se vând în totalitate. În alte zile, vânzările sunt mai scăzute, ceea ce duce la marfă risipită. Clienții noștri ne-au informat că o prognoză mai bună este cel mai pozitiv impact asupra afacerii lor. Prin intermediul unui webshop, vânzările offline și online pot fi analizate în așa manieră încât să anticipeze din timp trendurile. Dacă știi până miercuri că există 50 de comenzi în sistem care trebuie să fie pregătite pentru preluare sâmbătă, te poți pregăti pentru o creștere a cererii și în magazinul offline.

Îmbunătățirea serviciilor online influențează afacerea offline

Prin intermediul unui webshop, clienții se pot uita la produsele pe care le vinzi, pot citi informații relevante și achiziționa produsele non-stop. Asigură-te că te pot contacta cu ușurință ori de câte ori au întrebări legate de produsele tale, prin intermediul unui formular de contact.

Mulți clienți, incluziv eu, preferă să citească descrierea detaliată a unui produs acasă, înainte de a se deplasa într-un magazin fizic pentru a face cumpărarea efectivă. Acest lucru reduce din presiunea pusă pe angajați, deoarece nu vor fi abordați la fel de des în legătură cu informațiile legate de produse.

Cross-selling și up-selling în mediul online

Cu cât aduni mai multe date despre vizitatori, cu atât va fi mai ușor să știm ce anume declanșează procesul de achiziție. Odată ce le cunoști interesele, le poți recomanda alte produse de care pot fi interesați.

Cross-sellingul poate fi făcut din coșul de cumpărături. Aici, poți adăuga un feed de produse „cumpărate frecvent”. Astfel, în ultimul moment, oamenii pot adăuga unt, sare și piper, pe lista lor de cumpărături atunci când comandă o cantitate de carne de la o carmangerie, pentru a o ridica mai târziu în acea zi.

Upselling-ul este sub forma „mai adaugă un produs în coș pentru a beneficia de transport gratuit”. O alternativă ar fi o promoție de tipul „comandă acum 9 articole pentru a obține produsul 10 gratuit”.

Cum să începi un webshop online

Ok, până acum probabil ești convins că un webshop este următorul capitol în dezvoltarea afacerii tale. Dar cum începi?

How to start your own local webshop

Începe la scală mică

Alege câteva din produsele tale de pot și pune-le în lumina reflectoarelor. Începe la scală mică pentru a ușura munca vizitatorilor tăi. Este posibil ca la început să ezite dacă au prea multe opțiuni și să abandoneze site-ul înainte de a face o achiziție. Deci, optează pentru o interfață simplă și cu un aspect „curat”, astfel încât produsele tale care se vând cel mai bine să primească atenția pe care o merită. În momentul în care webshopul tău devine cunoscut de o audiență largă, poți introduce noi produse, pentru a inspira clienții să cumpere ceva nou și diferit.

Gândește-te la prețuri

Sunt produsele tale mai ieftine online sau offline? Sau vor avea același preț? Transportul va fi gratuit sau plătit? Sau optezi pentru ridicarea din magazin, în schimbul unei sume modice? Poți stimula vânzările online oferind discounturi (cumperi 3 și primești un articol gratuit). Totodată, poți oferi transport gratuit la comenzi care depășesc o anumită sumă.

Nu uita de fotografia de produs

Oferă produselor tale atenția pe care o merită. Lasă această sarcină în mâna unui fotograf profesionist, pregătit pentru nișa pe care o reprezinți. Dacă nu ai resurse financiare pentru a angaja un fotograf, poți citi sfaturile noastre despre fashion și fotografia de produs, dar și despre smartphone photography.

Ia în calcul integrarea cu sistemele actuale

Conectând businessul online la modul actual de lucru și instrumentele pe care le utilizezi (ERP, CRM, baza de date cu produse) poți reduce din volumul de muncă. Dacă toate comenzile online sunt conectate la sistemul de comandă pe care îl folosești, vei ușura și mai mult munca.

Livrarea comenzilor online

Vei expedia produsele? Le vei înmâna personal? Vei oferi clientului posibilitatea să le ridice personal, în intervalul orar dorit de acesta? Fă un research referitor la modul în care potențialii clienți se așteaptă să primească produsele și decide ce soluții sunt fezabile pentru afacerea ta.

Planul de digital marketing

Oferă clienților posibilitatea să îți viziteze magazinul fără să facă un compromis la confort; mai ales când este vorba de părăsirea locuinței într-o zi ploioasă (da, vremea rea are drept efect creșterea vânzărilor). Să ai un webshop cu design și funcționalități atractive este cool – dar dacă nu ai trafic, se poate ca investiția să fie în zadar.

Încearcă să comunici oamenilor de ce au nevoie de produsul tău. Pentru început, este recomandat să te concentrezi pe campanii de awareness. Orientarea prea acerbă pe vânzări poate să îți afecteze afacerea pe termen lung.

În zilele noastre, este foarte simplu să promovezi un webshop către o audiență locală. Poți seta rapid o campanie care să targheteze clienții din jurul magazinului tău, atunci când ei caută activ pe Google.

Dacă vrei să mergi mai departe, poți să ajungi la vizitatorii care au ințiat un proces de conversie, dar nu l-au finalizat. Cu ajutorul publicității pe Google & Facebook poți să ajungi simplu și rapid la vizitatorii care au abandonat coșul de cumpărături.

Știm că nu pare simplu să inițiezi o afacere în mediul online. De aceea, am scris pentru tine o serie de articole care să îți fie de folos:

Crezi că vom face echipă bună pentru proiectul tău? Noi suntem convinși!

Suntem ochi și urechi când vine vorba de nevoile tale, mereu la curent cu toate noile tendințe și cu un pas înaintea competiției. Cu noi, proiectul tău va avansa oricât de mult dorești. Spune-ne ce ți-ai propus și te vom ajuta să-ți pui planul în practică – de la A la Z!

Cere o ofertă