Mulțumită inovațiilor tehnice și posibilităților pe care era digitală le oferă, așteptările în ceea ce privește experiența ideală de shopping se schimbă constant. În urmă cu un an, nici măcar nu ne puteam imagina cum vom face cumpărăturile astăzi: folosind multiple canale și dispozitive, prin căutare continuă și interacțiunea cu brandurile. Nu rata aceste oportunități!
Viitorul nu este digital, este cross-device & multi channel.
Clienții zilelor noastre sunt hiper-conectați și au acces la branduri prin multiple canale. Ei vor să interacționeze cu brandul tău în același mod. Vor să fie inspirați, surprinși – dar cel mai important, vor să aibă cu brandul tău o conexiune doar a lor. În această nouă generație de comerț în care moneda este de fapt experiența, cheia către succes este ceea ce poartă denumirea de experience-driven commerce.
Ce înseamnă experience driven commerce?
Inovațiile digitale ne-au schimbat modalitatea de a gândi. Concentrarea competitivă a companiilor nu se mai referă la livrarea celui mai bun produs la cel mai bun preț. Companiile au început să intre în cursa pentru cea mai bună experiență de ansamblu pe întreaga călătorie a clienților – de la descoperire la cumpărare.
“Consumatorii se așteaptă ca fiecare interacțiune cu un brand să fie contextuală, intuitivă și semnificativă” spune Mark Lavelle, CEO Magento Commerce.
Călătoria cumpărătorului în contextul actual
Datorită acestei noi dinamici în comerț, parcursul clientului este mai variat și mai complex ca niciodată. Folosim multiple dispozitive, suntem online 24 ore din 24 și schimbăm constant platformele. Totuși, ne așteptăm ca interacțiunile noastre digitale să fie identice cu cele personale: personale, interesante, adaptate, consecvente. Experience-driven commerce vizează conectarea emoțională a brandului și a clientului, într-un mediu digital care cuprinde fiecare punct de contact din călătoria utilizatorului.
“Oamenii cumpără experiențe, nu produse.” – Brad Rencher, VP Executiv la Adobe
- Conștientizare: În această etapă, nu aștepta clienții să vină la tine. Alege mediul și contextul în care dorești ca afacerea ta să apară. Adapteaz-o la realitatea, interesul și viața de zi cu zi a prospecților. Amintește-ți că audiența vrea să ai parte de experiențe de comerț “care vin” spre aceasta.
- Descoperire: Începe să creezi afinități și interese în jurul brandului sau a produsului pe care îl oferi. Spune povești consecvente pe toate canalele și dispozitivele folosite de audiență.
- Considerare: Odată ce ai ajuns în radarul potențialilor clienți, asigură-te că produsele/serviciile tale fac parte din procesul de considerare al acestora. Nu uita să fidelizezi și clienții deja existenți. Suprinde-i cu conținut de calitate, experiențe, oferte și asigură-te că povestea ta este eficient comunicată.
- Conversie: Chiar și în această etapă, clienții vor să fie surprinși. Conversia este momentul în care începe experiența în care aceștia fac parte din brand.
- Retenție: Călătoria clientului nu se finalizează cu procesul de conversie. Clienții așteaptă ca tu să îi inviți să facă parte dintr-o comunitate a brandului. Nu uita că încrederea este o bază solidă pentru conversii viitoare.
Experience-driven commerce este o combinație de marketing online, conținut, date și analiză. Asigură-te că partea de tracking a webshopului este foarte bine pusă la punct, pentru a fi capabi să oferi experiențele potrivite la momentele oportune, unui public adecvat.
Magento și experience-driven commerce
Magento a oferit întotdeauna comercianților flexibilitatea și șansa de a fi creativi și inovativi. Magento a fost prima platformă majoră open source pentru comerț online. Ca atare, Magento a transformat industria, făcând tehnologia de comerț online deschisă tuturor.
Magento și-a îmbunătățit constant serviciile și produsele pentru a continua să livreze o platformă pregătită pentru comerțul de astăzi și de mâine. În 2015, compania a introdus Magento 2. Această versiune nu este îmbunătățită doar în ceea ce privește tehnologia (de exemplu, compatibilitatea cu platformele) și performanța (de exemplu, timpii de încărcare mai rapizi etc).Magento 2 oferă îmbunătățiri excelente în ceea ce privește componenta SEO.
Viziunea asupra a ceea ce poartă denumirea de experience-driven commerce este exact ceea ce a inspirat Magento să își unească forțele cu Magento în mai 2018. Ce înseamnă acest lucru? Împreună, platforma lider pe piața pe comerț digital și compania lider pe piața de design vor începe un nou capitol. Scopul colaborării? Să se asigure că fiecare moment online este cât mai personal și fiecare experiență, gata să convertească.
Citește mai multe despre cum Baldwin, agenția full service, îți poate duce afacerea online la următorul nivel. Află mai multe despre expertiza noastră pe Magento și serviciile de marketing pe care le oferim.