Suntem siguri că ai folosit măcar o dată funcția de căutare vocală: fie pentru a suna pe cineva când aveai mâinile ocupate, fie pentru a cere asistentului vocal să îți spună cum va fi vremea. Căutarea vocală este în plină dezvoltare și devine o modalitate tot mai importantă de obținere a informațiilor. Așa cum social media a devenit un trend demn de urmărit odată cu apariția telefoanelor mobile, funcția de search voice ne va schimba obiceiurile de zi cu zi și, implicit, felul în care căutăm informații, servicii sau produse.

De ce ai schimba tastarea cu căutarea vocală?

Pentru că uneori funcția de autocorectare ne scoate din minți, pentru că ne îngheață mâinile în sezonul rece sau pur și simplu pentru că ne enervează să scriem greșit din pricina tastaturii prea mici. Știi că 40 de cuvinte scrise sunt echivalentul a 150 de cuvinte vorbite, ca unitate de timp? Tastarea a fost o soluție optimă pentru multă vreme, dar are limitele sale: este dificilă și durează. Căutarea vocală este gata să ofere soluții prin introducerea unei modalități de căutare rapide, personale și fără utilizarea mâinilor. E ca și cum ai cere un sfat de la un prieten. O poți folosi în mașină când conduci, în casă când ai ceva important sau amuzant de făcut sau chiar și atunci când nu vrei să renunți la mănuși.

Ce este căutarea vocală?

Ce poți face cu ajutorul acestei funcții

Voi
Pentru ce folosim funcția de căutare vocală?

Dacă încă ești confuz cu privire la acest subiect, iată câteva exemple concrete:

  • Cauți informații online
  • Cauți trasee
  • Setezi remindere pentru programări/ alarme
  • Afli care este scorul la meci
  • Verifici emailurile sau programările
  • Suni pe cineva sau trimiți un mesaj
  • Activezi/dezactivezi aplicații

Aceasta este doar o mică selecție a ceea ce poți face prin căutarea vocală. Posibilitățile sunt nesfârșite.

Asistenții de căutare vocală

Pentru a utiliza funcția de căutare vocală, ai nevoie de un asistent în acest sens. Asistenții de căutare vocală vin în mai multe forme. Pentru smartphone/tabletă sau laptop, trebuie să spui „OK Google” (Android) sau „Hello Siri” (iOS) pentru a începe o căutare vocală. Sau cumpără un Asistent Virtual precum Amazon Echo (cunoscut și sub numele de Alexa), Cortana (Windows) sau Google Home pentru a te ajuta cu taskurile și întrebările zilnice.

Cum arată căutările vocale?

Căutarea vocală va avea un impact major asupra comportamentului de căutare și asupra așteptărilor noastre cu privire la rezultatele căutării. În calitate de proprietar al unui webshop, este important să înțelegi cum funcționează căutarea vocală pentru a optimiza conținutul în consecință.

Căutările vocale se realizează de cele mai multe ori de pe telefonul mobil. Telefoanele au ecrane mici, ceea ce înseamnă că utilizatorul va vedea mai puține rezultate decât în cazul unui laptop sau a unei tablete. Aceasta este deja o problemă pentru căutarea clasică.

When do we use voice search
Când folosim funcția de căutare vocală?

De asemenea, de multe ori, utilizatorul nu vede pagina cu rezultatele căutării. Asistentul vocal citește răspunsul la întrebarea adresată de acesta. Dacă utilizatorul este mulțumit de răspuns, nu se va deranja să se uite la ecran pentru a consulta restul rezultatelor.

Popularitatea asistenților virtuali crește în ritm alert. Se estimează că numărul de persoane ce folosesc gadgeturi precum Amazon Echo sau Google Home va ajunge la 1.8 miliarde până în 2021. Întrucât nu dispun de ecrane, vizualizarea rezultatelor căutării iese din discuție. În contextul creșterii popularității acestui trend, previziunea Garnter este că până în 2020 aproximativ o treime din căutări se vor face fără ecran.

Căutările scrise oferă utilizatorilor o pagină plină de răspunsuri, în vreme ce căutările vocale aleg un singur răspuns pe care îl citesc cu voce tare. Cu alte cuvinte, miza este foarte mare: dacă ești numărul 3 în rezultatul căutării, poți la fel de bine să fii invizibil. Doar pozițiile 1 și 2 contează atunci când vine vorba despre căutarea vocală.

Voice search - gender
Probabilitatea de a cumpăra prin căutare audio în funcție de gen
Probabilitatea de a cumpăra prin căutare audio în funcție de vârstă

Cum planifici strategia de SEO pentru căutarea vocală?

Dacă vrei ca website-ul tău să fie prima opțiune în rezultatele căutării, conținutul paginilor trebuie optimizat pentru voce. Ce trebuie să ai în vedere?

Keep it human

Dispozitivele de căutare vocală sunt concepute pentru a simula conversații naturale. Căutarea vocală este reprezentată de un long-tail keyword și întrebări. Astfel, din acest punct de vedere, este mai important să înțelegi cum vorbesc oamenii despre businessul tău, decât cum caută înformații pe web.

  • Cuvinte cheie long-tail: scrie articole de blog în care tratezi în profunzime subiecte de interes, folosind long-tail keywords. Transformă titlurile în întrebări pe care utilizatorii le-ar putea pune.
  • Descrieri scurte: scrie descrieri clare de produse și sumarizează serviciile în secțiunea de FAQ
  • Întrebări: căutătorii folosesc adesea întrebări. Folosește întrebări și răspunsuri pentru a optimiza corespunzător conținutul.

Optimizează paginile pentru featured snippets

Google sau Siri utilizează adesea featured snippets ca cel mai bun răspuns pentru a-l citi. Optimizează-ți conținutul în acest sens și vei avea șanse mai mari să te conectezi cu utilizatorii care fac căutări vocale. Există trei astfel de tipuri, paragraph snippet fiind cel mai comun. Acesta are o lungime de 40-60 cuvinte.

Gândește local

Căutările de tipul „Near me” sunt printre cele mai populare în rândul utilizatorilor ce fac căutări vocale. Mentenanța conturilor Google My Business și Bing Places for Business trebuie să fie prioritară pentru afacerea ta.

Fii cât se poate de mobile friendly

Cele mai multe astfel de căutări se fac de pe telefoanele mobile. Asigură-te că webshop-ul tău este optimizat pentru mobil, se încarcă rapid și dispune de un design atractiv.

Conținutul încă este rege în strategiile de SEO, însă adaptarea lui pentru căutarea vocală te poate poziționa înaintea competiției. 

Impactul căutării vocale asupra SEA

Deși publicitatea audio este încă o nișă, ne așteptăm ca aceasta să se extindă rapid în următorii ani.

Astfel de reclame sunt deja prezente pe Spotify, Soundcloud, Pandora, Google Play etc. Un alt tip de SEA în acest sens sunt chat-urile personalizate integrate în Google Home sau Amazon Echo.

Supermarketul olandez Albert Heijn a creat deja un astfel de chat care ajută utilizatorii să caute rețete. Pur și simplu spui: „talk to Albert Heijn, what can I do with ham and tomatoes?” către Google Home pentru a găsi o rețetă delicioasă.

Aceste comenzi sunt numite „Acțiuni” la Google. Acțiunile Google au fost deja folosite de Disney, Starbucks, Spotify, Ebay, Albert Heijn etc.

Nu este ușor să dezvolți un „robot de voce” și să-l treci prin testele Google pentru a fi publicat. Dar odată ce ai propriul robot de voce integrat într-un asistent, avantajele sunt nelimitate. Brandul tău va fi exact acolo unde vor fi și potențialii clienți: în bucătărie, în camera de zi, în mașină etc.

Integrarea audio SEA în dispozitivele de voice search este încă o noutate, dar există deja în cadrul serviciilor de music stream. Roboții de voce sunt o modalitate excelentă de a ajunge la utilizatori. 

Completează acest formular pentru a primi un e-mail cu o prezentare despre impactul căutării vocale asupra SEO & SEA!

Crezi că vom face echipă bună pentru proiectul tău? Noi suntem convinși!

Suntem ochi și urechi când vine vorba de nevoile tale, mereu la curent cu toate noile tendințe și cu un pas înaintea competiției. Cu noi, proiectul tău va avansa oricât de mult dorești. Spune-ne ce ți-ai propus și te vom ajuta să-ți pui planul în practică – de la A la Z!

Cere o ofertă