Platformele sociale joacă un rol important în strategia de marketing online. Astăzi vrem să vorbim despre publicitatea pe LinkedIn, o platformă pe care simțul comun ne îndeamnă adesea să o subestimăm.
De ce este publicitatea pe Linkedin benefică pentru branduri
LinkedIn este un instrument ce facilitează interacțiunea dintre branduri și persoane care împărtășesc valori profesionale comune. Platforma adună un număr de peste 550 de milioane de utilizatori, fiind adesea eficientă în comunicarea B2B. Studiile ne arată că 80% din leadurile B2B vin de pe LinkedIn, iar 94% din marketerii care activează în industria B2B folosesc această platformă pentru distribuirea de conținut.
Hubspot anunță că publicitatea realizată pe Linkedin vreme de un an i-a adus o rată de conversie de 6.1% pentru piața din SUA. În comparație, anunțurile rulate prin Google au avut o rată de conversie de doar 2.58%. Studiul lor dezvăluie o discrepanță demnă de luat în considerare în ceea ce privește costul per click (5.74 USD pentru LinkedIn și 3.35 USD pentru Google Ads). Cu toate acestea, costul per lead este unul mult mai bun (90 USD pentru Linkedin Ads și 125 USD pentru Google Ads).
De ce ‘click-through rate’ este crucial
Dacă utilizatorii nu dau click pe reclamele tale, (aidcă au un CTR scăzut) LinkedIn le consideră irelevante pentru publicul țintă. Drept urmare, vei avea parte de mai puține conversii și un cost per lead mult mai mare. De aceea, este important să te concentrezi pe două aspecte: definirea grupului țintă și crearea de conținut de calitate. Folosește-te de buyer personas și țintește spre audiențe de 50K – 500K.
Tipuri de reclame pe LinkedIn
Vrei să ajungi la utilizatori care își caută job, recruiteri sau influenceri? Cunoașterea grupului țintă determină tipul campaniei pe care o vei utiliza. LinkedIn oferă câteva opțiuni, fiecare oferind propriile beneficii.
Conținut sponsorizat
Dacă vrei să promovezi conținut deja existent pe pagina ta de companie, ai posibilitatea de a targeta o audiență specifică. Aceste reclame vor apărea pe homepage feed și vor aduce brandul tău mai aproape de utilizatori. Acest tip de reclamă crește de regulă rata de interacțiunie a postărilor.
Reclame text
Sunt asemănătoare cu reclamele text realizate din Google Ads. Compune un titlu și o descriere care atrag atenția, alege o imagine reprezentativă și vei ajunge mai simplu la utilizatorii care caută informații noi în newsfeed.
Reclame sponsorizate Inmail
Acest tip de reclamă îți permite să trimiți mesaje personalizate direct către utilizatorii LinkedIn, direct în căsuța lor de mesaje. Îți permite o abordare personală, ce aduce un plus de încredere și rate de conversie mai bune. Aceste mesaje sunt compuse dintr-un salut personalizat, un buton de îndemnare la acțiune, o secțiune de text și opțiunea de a adăuga un link.
Reclame video
Folosește imagini, sunet și mișcare, pentru a spune povești interesante pe feedul tău de LinkedIn. Clipurile video au adus rezultate excelente pentru brandurile de consum, iar acum devin tot mai folosite și de către industria B2B.
Reclame dinamice
Vrei să trimiți mesaje personalizate și să construiești relații cu persoane influente? Cu ajutorul reclamelor dinamice, poți aduce mai mult trafic spre site sau pagina ta de companie.
Utilizatorii pot să îți trimită numele și adresele de email direct din reclamă, fără a fi necesar să scrie ei ceva. Conținutul tău se va descărca automat în computerul acestora. Totuși, LinkedIn livrează maxim 2 reclame vizuale pe pagină, în același timp.
Reclame carousel
Scoate-ți brandul în evidență folosind o nouă modalitate de a-ți spune povestea. Acest tip de reclamă îți permite să adaugi multiple elemente vizuale pe care audiența le poate vizualiza simplu și rapid, printr-un simplu swipe.
Vezi serviciile noastre de Marketing Online și întreabă-ne mai multe despre publicitatea pe LinkedIn într-un mesaj.
Totodată, poți utiliza reclamele pentru a atinge o audiență foarte specifică. Acest tip de reclamă este excelent dacă vrei să folosești o varietate de media: text, audio, video și imagine. Reclamele display sunt o modalitate excelentă de a te face văzut de o audiență specifică, în etapa timpurie a ceea ce numim a fi buying circle.Reclame display
Preferi să fii ajutat de un expert? Alege să lucrezi cu un partener LinkedIn. Acest tip de publicitate se numește LinekdIn Marketing Partner Ads. Fiecare partener îți poate oferi diferite instrumente, precum tehnologia anunțurilor și crearea de conținut.
De ce să lucrezi cu un partener LinkedIn? Bună întrebare! Obții ajutorul specialiștilor în loc să începi de la zero, poți scala campaniile de anunțuri și poți obține informații aprofundate. Vrei să devii un expert chiar tu? Iată câteva sfaturi care îți vor fi de folos.
Tips & tricks pentru publicitatea pe LinkedIn
#1 Scrie din perspectiva cititorului și personalizează conținutul
Mesajul pe care îl folosești în reclame ar trebui să se concentreze pe problemele cu care audiența ta se confruntă, astfel încât produsul/serviciul pe care tu îl oferi să ajute la soluționarea acesteia. Amintește-ți să creezi mereu conținut care vorbește direct audienței. Poți face acest lucru în limita a 150 de caractere, deci asigură-te că le folosești cât mai eficient.
#2 Alege cu atenție grupul țintă
LinkedIn oferă opțiuni de targetare diverse din care poți alege. Recomandarea noastră este să alegi grupuri țintă cât mai nișate și să testezi diferite tipuri de targetare pentru campaniile tale. Doar prin testare poți ajunge să construiești mixul de audiență ideal.
#3 Folosește imagini relevante
LinkedIn oferă o multitudine de imagini de stock. Cu toate acestea, îți recomandăm să te folosești de propriile resurse, pentru ca reclamele tale să fie unice și în concordanță cu brandul tău. Imaginile au rolul de a sprijini conținutul, iar alegerea potrivită îți poate dubla CTR-ul. Nu uita să variezi.
#4 Testează frecvent
Nu uita să testezi: de la produse pe care le promovezi sau dimensiunea campaniei până la buget. Variază titlurile, reclama, CTA-urile etc. Analizează rezultatele și păstrează variantele care aduc rezultate.
#5 Licitează înțelept
Bugetul tău zilnic trebuie să varieze în funcție de audiență și costurile de licitare recomandate de LinkedIn. Dacă alegi să aplici cel mai mic bid, este posibil să reduci considerabil numărul de impresii a campaniei tale. Activitatea scăzută în jurul postării tale poate insemna că bugetul licitat este prea mic.
Acum știi tot ce trebuie despre publicitatea pe LinkedIn. Poți începe să creezi, să monitorizezi și să optimizezi campanii.
“LinkedIn va deveni parte integrată din strategia de generare de leaduri pe măsură ce platforma va crește în următorii ani.”
– Neil Patel