Pentru a gestiona mai eficient comenzile și pentru a-și dezvolta afacerea, patiseria Lietaert ne-a cerut ajutorul: să construim și să promovăm un webshop pentru afacerea sa locală. Odată lansat în mediu online, echipa de marketing a intervenit în proiect, pentru a ajuta la creșterea traficului și a ratei de conversie.
➡️ Află cum a reușit echipa noastră să aducă un plus de valoare prin servicii de marketing online.
Campanie de awareness (luna 1)
Odată ce webshopul a fost lansat, echipa noastră de marketing a gândit o campanie de awareness cu un mix de servicii de digital marketing, a cărui scop era creșterea traficului și informarea cu privire la noul beneficiu oferit de patiserie (acela de a nu mai sta la coadă!). Strategia de promovare a fost împărțită în două faze: cea dintâi s-a concretizat într-o campanie de awareness desfășurată pe Facebook, iar cea de-a doua, într-o campanie de awareness/considerare pe Google Search.
Publicitatea pe Facebook
Strategia noastră a fost aceea de a ajunge la o audiență cuprinzătoare, pentru ca mai târziu, să țintim strict acele persoane care au interacționat cu webshopul Lietaert (remarketing).
Inițial, ne-am adresat tuturor potențialilor clienți de pe o rază de 3 km în jurul patiseriei și am restricționat apariția reclamelor pentru intervalul miercuri-vineri, deoarece am realizat că cei mai mulți clienți plasează comenzi în a doua parte a săptămânii pentru a le ridica în weekend.
Odată ce numărul vizitatorilor a fost suficient de mare, am pornit o campanie de remarketing, ce preia automat produse dintr-un feed, în funcție de interacțiunea pe care utilizatorul a avut-o cu site-ul. Valoarea conversiilor a fost mai mare, iar costul pe achiziție a fost mai mic decât în cazul etapei de awareness, datorită relevanței anunțurilor și a publicului țintă specific.
Publicitatea pe Google
Partea a doua a eforturilor noastre în campania de marketing s-a concentrat pe motorul de căutare Google.
Scopul nostru a fost să ajungem la un public care căuta activ o brutărie sau patiserie în cartier. Am creat trei campanii care conțin fiecare două sau trei grupuri de anunțuri pentru a ne asigura că reclamele sunt relevante și calitative. Prin optimizarea campaniilor și restricționarea acesteia la 10 km în jurul brutăriei, am fost capabili să menținem un CPC scăzut și totuși, să ajungem la o audiență largă, ce se afla în căutarea prăjiturilor delicioase și a croissantilor proaspeți din zonă.
Ai întrebări despre campaniile de awareness sau marketing online? Ia legătura cu noi prin intermediul paginii de contact sau chat-ul din site.
Echipa noastră de marketing a observat numărul crescut de căutari pentru patiserii și produse de patiserie din zonă. Lietaert este în momentul de față singura patiserie/brutărie din cartier ce dispune de un webshop, motiv pentru care utilizatorii în căutare de astfel de produse au ajuns pe www.patisserielietaert.be, prin intermediul reclamelor de pe Google.
De asemenea, am văzut o oportunitate în căutările ridicate pentru produse dietetice, cum ar fi pâinea fără gluten și conținut scăzut de carbohidrați. Persoanele cu o dietă specifică sau alergii nu știu întotdeauna unde pot găsi produse care se potrivesc dietei. Furnizând aceste informații pe webshop, Lietaert a ajuns la un grup specific care tânjea după mai multe informații despre aceste produse.
Am descoperit că doar câteva brutării din Belgia dețin un magazin online. Acest lucru înseamnă că cele mai populare cuvinte cheie din anunțurile Google sunt încă disponibile la un preț scăzut, iar anunțurile Lietaert apar constant în primele poziții, fără a fi necesară investiția într-un buget foarte generos. Afacerile locale câștigă momentum în lumea cumpărăturilor online. Credem sincer că întreprinderile locale pot câștiga foarte mult din mediul digital prin implementarea de servicii de digital marketing. Află de ce prin intermediul acestui articol.
Odată ce campaniile au fost live, traficul a crescut cu 363%, iar numărul de tranacții, cu 327%. Principalul scop al campaniilor a fostr creșterea traficului de calitate – ceea ce a fost un real succes!
După campania de awareness (luna 2)
Am încheiat campania de awareness după o lună. Dorința noastră a fost ca rata de conversie să nu scadă dramatic după oprirea reclamelor.
La o lună după oprirea campaniilor, traficul și numărul tranzacțiior au scăzut – cum am prevăzut – însă rata de conversie a crescut cu 128%. Rata de conversie medie era deja una foarte bună încă din perioada în care am desfășurat campania: de 8%, cu peak de până la 36% în zielele de duminică. Odată ce campania de awareness s-a finalizat, rata medie de conversie a urcat la 18.7%, cu peak de până la 56% în zilele de duminică.
Procentul mare de vizitatori care se întorc (22%) și rata ridicată de conversie ne arată că am țintit un public potrivit.
➡️ Vizitatorii care se întorc sunt extrem de valoroși, așa cum demonstrează și rata de conversie extrem de bună.
Aceștia nu costă nimic și convertesc deoarece au încredere în shop și sunt mulțumiți de experiențele anterioare. Acesta este motivul pentru care campania de awareness a fost un real succes. Ce plănuim pentru viitor? Să testăm audiențe noi, pentru a crește succesul acestui business.