Conținutul este unul dintre cele mai relevante instrumente în strategia de digital marketing. Acesta prinde formă, printre altele, prin scris/text, imagini, video-uri, podcasturi și multe alte soiuri combinate. Devine un fel de oglindă a brandului tău și este menit să te definească în fața unei audiențe care va reacționa/interacționa cu acest conținut. Și așa se naște engagement-ul.
În scena digitală dinamică de azi, organizarea e o superputere – mai ales când vine vorba de conținutul digital. Cu deadline-uri iminente, postările de pe rețelele de socializare, blog sau campaniile de email marketing pot deveni destul de haotice.
Fără un plan bine pus la punct, companiile ajung să repezească partea vitală a creării de conținut, iar prezența constantă pe diverse platforme devine o luptă solicitantă.
Aici îți vine în ajutor un calendar de conținut.
Acest instrument te ajută să fii mereu cu un pas înainte, să îți organizezi conținutul de social media, blog și email, pentru a-ți menține activitățile de marketing în linie cu obiectivele.
Îți oferă claritate și scop. Elimină 100% din haos.
În acest articol, vom explica ce este mai exact un calendar de conținut și de ce este esențial atât pentru antreprenori, cât și pentru managerii de social media. În plus, avem un calendar gratuit pentru tine, pe care îl poți folosi pentru business-ul tău.
De ce are nevoie afacerea ta de un calendar de conținut?
Dacă business-ul tău produce orice fel conținut digital (și ar trebui să o facă), de la postări pe social media la articole de blog sau campanii de email, un calendar de conținut este… esențial.
Iată de ce:
Te va ajuta să lucrezi simplu și să fii consecvent
Te rog să crezi în puterea consecvenței; publicul tău o va aprecia (fără să își dea seama). Când îți planifici activitățile de marketing, mesajul tău va fi consecvent și coerent pe toate platformele de social media.
Nu va mai exista conținut doar de dragul de a fi acolo. Prin programarea postărilor, articolelor pe blog și a emailurilor, totul se poate alinia cu strategia și vocea brandului tău, ajungând la public în momentul potrivit.
Colaborarea devine simplă (și mai puțin stresantă)
Dacă lucrezi cu o echipă, un calendar de conținut ajută la clarificarea responsabilităților. Fiecare știe ce lucrează și când este termenul limită. Acest lucru reduce confuzia și consolidează sentimentul de responsabilitate, asigurându-se că toate termenele sunt respectate.
Îmbunătățește crearea de conținut
Atunci când ai un plan bine pus la punct, oferi echipei tale (sau ție) timpul necesar pentru a concepe conținut de calitate, care are un scop și care se încadrează în strategia ta de marketing.
Optimizează cheltuielile
Pe lângă programarea conținutului, un content calendar bine organizat poate, de asemenea, să te ajute să-ți optimizezi bugetul de marketing. Să cheltui resposabil. Astfel vei aloca eficient fondurile pentru campaniile publicitare pe platforme precum Google Ads sau Facebook Ads. Știind când și unde să cheltui, poți gestiona bugetul de marketing pentru cel mai bun ROI.
Deci, ce este mai exact?
Simplu: CE, CÂND, UNDE și CINE.
Un puternic instrument strategic care te ajută să-ți organizezi toate activitățile de marketing într-un singur loc. Practic, un astfel de calendar conturează ce conținut va fi publicat, când, pe ce platforme și de către cine. De obicei include secțiuni pentru:
– Crearea de conținut pe social media: Cine postează, ce se postează, pe ce platformă și când.
– Crearea de conținut pe blog: Subiectele articolelor de pe blog, cuvinte cheie (pentru puțină magie SEO), statusul draftului și data publicării, pentru a te asigura că articolele sunt publicate regulat.
– Email marketing: Tipurile de email marketing (de la newslettere la emailuri promoționale), subiectul și textul pentru preheader, astfel încât comunicarea ta să rămână constantă și la timp.
– Bugetul de marketing: Cheltuielile pentru reclame în campanii pe Google Ads, Facebook Ads și altele. Poți contura scopul fiecărei campanii, poți stabili bugete zilnice și lunare și estima traficul bazat pe CPC (cost-per-click).
Acest tip de calendare mențin companiile de top pe un drum promițător.
Conform datelor recente de la Institutul de Content Marketing, cele mai de succes companii înțeleg că este important să rămână organizate printr-un calendar de conținut și prin alte instrumente de colaborare. De fapt, 76% dintre afacerile cu performanțe de top folosesc acest tip de resurse, în timp ce doar 49% dintre companiile cu performanțe reduse fac acest lucru.
Un plan solid pentru conținutul brandului tău ajută să mențină pe toată lumea pe aceeași lungime de undă, ajută la gestionarea conținutului între echipe și asigură consistență.
Iar asta înseamnă experiențe mai bune pentru clienți, o mai mare acuratețe în monitorizarea performanței și, în cele din urmă, mai multe vânzări și o creștere a publicului țintă. Această abordare structurată este ceea ce separă companiile cu performanțe mari de companiile care se luptă să vadă rezultate în strategia de marketing.
Așadar, fără alte detalii (doar câteva), iată…
Un calendar de conținut pe care îți recomandăm să îl folosești
Pe scurt
În versiunea noastră a calendarului vei găsi un template ușor de utilizat, complet personalizabil, care include 5 foi:
- un content calendar pentru social media;
- un calendar pentru postări pe blog;
- unul pentru email marketing;
- un tabel simplificat pentru bugetul de marketing,
- și încă o foaie extra pentru folosirea ușoară a parametrilor de tracking
Pentru a obține calendarul tău gratuit, pur și simplu înscrie-te la finalul acestui articol și vei primi linkul de descărcare direct în Inbox.
Pe lung și-n lat
Sheet 1: Calendar pentru social media
Acest tabel te ajută să urmărești tot ce ține de rețelele de socializare. De la dată și cine este responsabil pentru postare, până la ziua săptămânii și statusul postării. Poți planifica și subiectul/tipul postării (cum ar fi UGC, educațional, inspirațional etc.) pentru a menține conținutul proaspăt și diversificat. Vei vedea că există și secțiuni pentru partea de conținut, hashtag-uri și tipul de vizual folosit – toate esențiale pentru a avea engagement prin mediul potrivit. În plus, poți insera linkurile cu vizualurile tale, așa că totul este la un click distanță.
Sheet 2: Calendar pentru blog
Urmărește detalii cheie precum data publicării și termenul limită. Menține un flux de lucru constant. Poți atribui un autor și o persoană responsabilă pentru publicarea articolului, pentru a evita orice confuzie și a ține statusul actualizat. Tabelul include și câmpuri pentru subiectul articolului, cuvinte cheie și CTA care garantează că fiecare postare are un scop clar. Coloana pentru linkuri spre fișierele îți va permite să accesezi cu ușurință drafturi din Drive.
Sheet 3: Calendar de email marketing
Aici poți urmări data trimiterii emailului, autorul și persoana responsabilă de campanie. Poți ordona emailurile după tip pentru a te asigura că trimiți mesajul potrivit, la momentul potrivit. Câmpurile pentru audiență, linia de subiect și textul preheader te ajută să creezi emailuri care atrag (acelea pe care lumea chiar le deschide!). Iar cu linkurile spre fișierele vizuale, știi deja – totul este la un click distanță.
Sheet 4: Buget de marketing simplificat
Aici urmărești datele de început și sfârșit ale campaniilor tale sau obiectivul lor (indiferent dacă este conștientizare, conversie, loialitate etc.). Câmpurile pentru bugetul zilnic/lunar se asigură că vei investi inteligent. Câmpul pentru CPC, bugetul cheltuit, bugetul rămas și traficul estimat/final îți oferă perspective asupra performanței campaniilor tale.
Sheet 5: Pregătirea linkurilor
Aici poți compune URL-urile speciale cu parametrii UTM care să te ajute să monitorizezi cu acuratețe campania ta. Poți monitoriza traficul și comportamentul vizitatorilor, de unde vine acest trafic și ce tip de conținut atrage mai mult sau mai puțin.
Asta e tot!
Probabil că până acum ai deja o idee despre cât de important este acest mic instrument magic. Și că de fapt, există un răspuns la marea întrebare: A planifica sau a nu planifica?
Nouă eră a organizării tale în marketing e la doi pași.
<<un pas>>
De fapt, e chiar aici.
Înscrie-te pentru a descărca gratuit content calendarul.