Călătoriile și millennials sunt o combinație perfectă. Agențiile de turism întâmpină probleme în a se conecta cu această generație care adoră să călătorească. Este constant în mișcare, conectată non-stop la mediul digital și întotdeauna în căutarea de experiențe autentice. Este greu de captat, dar odată îndrăgostită de brandul tău, generația millennials este recunoscătoare și loială. Află cum să optimizezi strategia de travel marketing pentru a ajunge la această generație de aventurieri.
De ce vizarea acestei generații este crucială pentru agențiile de turism
Ce generație este mai orientată spre a călători decât generația de dinainte? Într-adevăr, millennials. Din păcate pentru agenții de turism, millennials sunt, de asemenea, călători atipici, care nu răspund la metodele tradiționale de marketing, cum ar fi printul și televiziunea. Millennials răspund la social media, recenzii online, oferte last-minute și experiențe unice.
Nu este ușor să te conectezi cu această generație. Ea necesită mai multă atenție față de alte audiențe, dar cu siguranță efortul nu este în zadar. Nu ne crezi? Ei bine, află că este cu 23% mai susceptibilă să călătorească decât generațiile mai mature și un millennial călătorește în medie de 3.5 ori pe an.
70% din millennials prețuiesc experiențele mai mult decât lucrurile, conform Adobe Digital Index U.S. Working Millennials Survey, realizat în 2017.
Cum te poți conecta cu millennials?
Ca agenție de turism, nu este ușor să te conectezi cu un grup de clienți care nu reacționează conform așteptărilor la campaniile tradiționale de marketing. Generația Y nu apreciază abordările insistente, ci preferă să fie informată și inspirată prin conținut de calitate.
Digital & multi-channel
Călătoria consumatorului pentru un călător mai tânăr de 35 de ani este totalmente digitală. Acesta este inspirat de social media, citește articole de blog și recenzii, compară online prețurile etc. Millennials au încredere în telefoanele mobile și sunt confortabili să facă rezervări direct de pe smartphone.
Conform unui studiu realizat de SDL, un millennial își verifică în medie telefonul de 45 de ori pe zi și este cu 56% mai predispus să descopere conținut promoțional din social media decât de pe motoare de căutare sau email.
Cu alte cuvinte, pentru agențiile de turism, marketingul digital este abordarea cea mai promițătoare pentru a ajunge la această generație. Dacă vrei să ajungi la acest grup țintă, este important să afli care sunt canalele pe care le preferă. Nu uita că generația Y preferă ca informațiile relevante să ajungă la ea, pe canalele pe care le apreciază și în care se încrede.
Ce este unic la acest grup țintă este faptul că nu reacționează la traseele tradiționale de marketing. Preferă să își creeze propriile experiențe în raport cu brandurile, pe multiple canale și dispozitive. 4 din 5 millennials ajung în contact cu companiile în social media. Mai mult, 49% din millennials urmăresc branduri în social media, iar 30% interacționează cu acestea cel puțin o dată pe lună.
“94% din călători schimbă dispozitivele în timp ce planifică sau își rezervă o călătorie” (Think with Google)
Facebook încă este canalul preferat al generației millennials. Dacă vrei o strategie de marketing eficientă, nu ar trebui să te bazezi niciodată pe o singură rețea socială.
Această categorie de utilizatori își împarte timpul pe multiple rețele sociale. Totodată, nu uita că persoanele mai tinere din acest grup țintă aleg Instagram ca fiind platforma lor favorită.
Conform unui studiu realizat de Sproutsocial, 71% din utilizatori sunt mai susceptibili de a cumpăra de la un brand cu care au avut o interacțiune pozitivă. Cu alte cuvinte, Facebook, Instagram, Twitter și alte platforme sociale sunt mai de folos decât simțul comun ne îndeamnă să credem. Firește că acest lucru nu înseamnă că fiecare like de pe Instagram va aduce o tranzacție. Rolul acestor rețele este de a construi o relație pe termen lung cu audiențele vizate. Interacționează cu urmăritorii tăi și oferă-le conținut de calitate: fotografii inspiraționale, testimoniale, statistici interesante etc. Aceștia se vor îndrăgosti de brandul tău și vor deveni clienți și promotori ai acestuia.
Perioada experiențelor
De ce apreciază millennials mai mult experiențele decât lucrurile?
Pentru generația care a crescut în timpul prăbușirii economiei din 2008, fericirea nu se mai bazează pe posesiuni și carieră. Generația Y nu vrea să aștepte să își trăiască viața după pensionare. O viață fericită pentru această categorie constă în experiențe și amintiri împărțite cu familia și prietenii.
Tinerii turiști nu călătoresc pentru lux, ci pentru momente autentice și nevoia de a cunoaște culturi noi. Nu încerca să îi ții într-un resort all inclusive. Ei vor să își scrie propria poveste, să își permită luxul de a fi impulsivi și de a se pune în pielea unui local. Mulțumită acestei generații, industriile ce înțeleg acest lucru sunt în plină ascensiune.
Multe agenții de turism au început să ofere excursii nișate, ce satisfac un anumit interes: fotografia, ciclismul, scufundările etc. Să ne gândim doar cum Airbnb Experiences a luat un avânt mult mai mare spre deosebire de Airbnb Homes. Această formă de a călători este specifică pentru millennials, însă este inspirațională și pentru alte generații.
Multe agenții de turism nu și-au adaptat strategia de marketing în funcție de acest lucru și investesc în continuare în promovarea destinațiilor/reclamele de brand. Tinerii călători au nevoie de conținut inspirațional care să corespundă cu interesele lor – în fapt, aceasta este una dintre așteptările lor.
Caută autenticitate atât în experiențe, cât și în marketing. Cu ajutorul instrumentelor de Analytics, multe agenții importante de turism și-au optimizat strategia de marketing prin livrarea de conținut dinamic, optimizat pentru clienți specifici.
Spre exemplu, strategia s-a schimbat de la utilizarea fotografiilor clasice cu Statuia Libertății la influencer marketing și conținut generat de utilizatori, pentru a capta experiențe autentice, ce transmit încredere.
Generația Y nu apreciază tentativele de vânzări, însă iubește conținutul educațional personalizat. Acești utilizatori vor să știe unde merg locuitorii din New York la bere, unde petrec timpul liber și care sunt locurile despre care ei cred că merită vizitate. Rezultatele sunt cel puțin interesante.
Sfaturi pentru travel marketing
#1 Folosește personas
Creează audiențe bazate pe personas pentru a arăta conținut specific unor audiențe specifice. Creează pachete nișate pe anumite pasiuni și interese pentru a ajunge la potențiali clienți.
#2 Folosește imagini și video-uri atrăgătoare
Generația millennials caută momente autentice și apreciază să fie inspirată. Lasă utilizatorii să guste din experiențele pe care agenția le oferă, arătându-le imagini și video-uri. Dacă îți vor iubi conținutul, șansa de a interacționa cu brandul tău crește. Încearcă să nu folosești imagini statice ale destinațiilor. Lucrează cu imagini dinamice, care spun povești unice.
#3 Creează conținut cu potențial de a fi distribuit
Așa cum am spus mai devreme, millennials sunt clienți recunoscători, loiali și valoroși. Odată ce devin fani ai brandului tău, nu vor fi deranjați să devină și ambasadori. Încurajează-i să împărtășească experiențele lor din călătorii pe social media, folosind un anumit hashtag. Astfel, conținutul creat de aceștia va fi simplu de distribuit de către agenția ta. Alți utilizatori vor fi inspirați de poveștile lor și vor alege să aibă parte de aceeași experiență.
#4 Creează un marketing funnel
Millennials folosesc dispozitive și canale multiple. Așteptarea lor este ca brandul să fie consecvent și prezent. Creează marketing funnels pentru a te conecta cu potențialii clienți pe tot traseul lor online.
#5 Oferă o experiență personalizată, simplă, rapidă
Generația millennials nu apreciază pliantele și vizitele la agențiile de turism. Acești utilizatori vor testimoniale, video-uri, idei de excursii, recenzii, articole utile. Ei vor conținut creat special pentru ei și îl vor online, pe fiecare canal frecventat.
Brandurile care schimbă focusul abordării campaniilor către experiența utilizatorului vor avea parte de cel mai mare succes. – Paige O’Neill, CMO of SDL.
Abordarea tradițională de marketing a devenit irelevantă pentru acest val de călători. Travel marketing pentru millennials cere o strategie focusată pe fotografie, conținut, abordare multi-channel și un ton al vocii unic pentru fiecare grup țintă.