Cu câțiva ani în urmă, Henri – fondatorul BE O Markt – a decis că este timpul să introducă o nouă modalitate de a face cumpărături în Belgia.
Visele au devenit realitate când a fondat un magazin alimentar organic, acordând atenție ambalajelor și produselor locale. Astăzi, BE O Markt a devenit o afacere de succes cu patru magazine în Belgia. Sunt 100% pregătiți pentru a începe experiența digitală împreună cu echipa Baldwin.

Echipa BE O Markt
BE O Markt vinde produse locale, organice, în patru magazine din Belgia – la Gent, Nevele, Bruxelles și Anvers. Datorită paletei de culori din legume și fructe afișate, cutii și coșuri din lemn, și mirosuri delicioase de ierburi și legume proaspete, magazinele oferă o senzație plăcută de piață a fermierului vechi.
Cu toate acestea, BE O Markt nu este doar un magazin cu alimente organice, ci un concept mai larg. BE O Markt dorește să ofere produse alimentare ecologice, de sezon și să evite ambalajele inutile.
Acest lucru este posibil numai datorită parteneriatelor lor cu fermierii locali. Henri – proprietarul BE O – dorește să pună la dispoziție alimente ecologice accesibile pentru toată lumea și să ofere mâncare mai bună, cu un impact mai mic asupra climei și asupra sănătății noastre. BE O Markt colaborează împreună cu Baldwin pentru a transpune acest concept și atmosferă într-un magazin online de viitor.

Pregătirile
Înainte de a începe dezvoltarea magazinului web, am vrut să ne asigurăm că vom construi un magazin alimentar relevant și plin de resurse. Așadar, am început cu cercetări ample privind concurența și piața (națională și internațională). Echipa de marketing a lucrat împreună cu echipa BE O Markt pentru a crea buyer personas și user stories și a decide ce are nevoie magazinul online. Un focus grup a fost organizat pentru a testa aceste teorii și pentru a afla la ce se așteaptă clienții de la un magazin online. Doar când am fost siguri despre conceptul magazinului online, am început procesul de design.
UX and design
BE O Markt nu este primul magazin de produse alimentare creat de Baldwin, dar este cel mai extins. Acesta a fost o provocare pentru echipa de design.
Soluțiile și provocările UX
#1 Clasificarea
Unul dintre cele mai importante aspecte ale unui magazin web este clasificarea: clienții trebuie să poată găsi produsele fără efort. Deși BE O Markt avea multe produse și categorii de produse, am dorit să păstrăm o categorizare cât mai compactă pentru a oferi o experiență plăcută. Soluția? Designerii noștri au decis să afișeze subcategoriile pe paginile de produse. În acest fel, clasificarea este intuitivă, vizibilă și ușor accesibilă.

#2 Add to cart
Cumpărătorii de produse alimentare se comportă diferit decât – să spunem – cumpărătorii din industria fashion. Pentru cumpărătorii de modă, detaliile despre produse despre mărime și țesătură sunt importante. Pe de altă parte, un cumpărător de produse alimentare vrea să adauge rapid produse în coșul de cumpărături fără să citească mai întâi detaliile produsului.
Acesta este motivul pentru care am decis să facem posibilă adăugarea de produse în coșul de cumpărături direct pe pagina de prezentare a produsului. O altă valoare adăugată este posibilitatea de a alege între două valori: numărul produselor sau greutatea produselor. De exemplu, puteți alege să cumpărați două mere sau un kilogram de mere.
#3 Logistica
O altă diferență majoră între un magazin web de modă și un magazin de produse alimentare este logistica. Este esențial ca BE O Markt să ofere mereu produse proaspete. Acesta este motivul pentru care alimentele sunt pregătite pentru ridicare într-un interval orar din ziua aleasă de client. Acest lucru este esențial pentru a menține produsele proaspete. Deoarece serviciul de ridicare este un aspect atât de important pentru un magazin de produse alimentare, pagina principală este concepută pentru a invita vizitatorii să aleagă un serviciu de ridicare înainte de a începe să facă cumpărături.
#4 Procesul de checkout
O altă provocare a fost proiectarea unei experiențe de plată impecabilă, care să includă trei aspecte importante: punctele de ridicare din magazine, intervalul orar și data. Cum ne-am descurcat? Echipa a proiectat un flux simplu folosind un parcurs vizual pentru a ajuta clientul să străbată procesul de checkout. După ce selectează o locație, pot alege o dată. În funcție de data aleasă, intervalele orare disponibile devin vizibile.

Integrarea poveștii BE O Markt în design
Designul magazinului web – cu toate aspectele și caracteristicile sale – a trebuit să inspire aceeași atmosferă ca și magazinele fizice. Deci, cum am implementat aceste USP-uri în magazinul web?
BE O Markt înseamnă „Fii organic”. Pentru a aduce acest mesaj vizitatorilor magazinului online, am creat o pagină dedicată acestui subiect și am afișat-o în antet.
O altă caracteristică importantă a magazinelor sunt produsele delicioase și proaspete. Datorită serviciului de ridicare, această prospețime este accesibilă și pentru cumpărătorii online. BE O Markt este, de asemenea, mândru de personalul lor. Cum a integrat echipa de design în magazinul web această secțiune? Făcând rețetele ușor de cumpărat, adăugând informații despre alergii și creând spațiu pentru informații suplimentare despre produsele de sezon și despre cum se prepară.

Development
Magazinul web BE O Markt este dezvoltat în Magento 2. Un lucru important despre Magento este faptul că este open sourced, ceea ce înseamnă că nu trebuie să ne conformăm cu șabloanele standard ci le putem personaliza fără restricții. Deoarece dezvoltatorii Baldwin sunt experți Magento, Baldwin a construit deja o mulțime de module pentru platforma de comerț electronic care a fost utilă și pentru acest proiect. Modulul de blog Baldwin a făcut posibilă adăugarea de rețete și articole pentru cititori. Articolele pot fi partajate și pe rețelele de socializare. Modulul Add-to-Cart este un alt modul Baldwin. Pentru BE O Markt, acest modul avea nevoie de o muncă personalizată suplimentară. Pentru a afișa două valori diferite pe produs (bucăți și greutate) și adăugarea de produse în coșul de cumpărături direct de pe pagina de prezentare a produsului, echipa noastră de dezvoltare a scris atribute personalizate.
Magento este platforma perfectă de e-commerce pentru a oferi o experiență excelentă de cumpărare multi-canal, care se potrivește perfect dorințelor BE O Markt – o experiență de cumpărături fără probleme între magazinele lor offline și magazinul online. Citiți mai multe despre experiențele de cumpărături omnichannel.
Tracking & SEO
Înainte de a merge live, echipa de marketing și BE O Markt au lucrat împreună la optimizarea webshop-ului pentru optimizare SEO. Am creat metadate grozave și am lucrat împreună cu echipa de dezvoltare la creșterea vitezei de încărcare a paginii. Echipa de marketing a configurat modulul SEO Baldwin pentru a urmări date fiabile și evenimente utile. După multe teste efectuate de echipa Baldwin și BE O Markt, magazinul online a fost lansat. Odată ce proiectul a fost live, echipa de marketing s-a asigurat că webshop-ul a fost indexat corect de motoarele de căutare.
BE O Markt a fost un proiect provocator, care a necesitat expertiză pe diferite domenii – design, UX, marketing, SEO, front-end și back-end. Mulțumită marii colaborări dintre echipe și a entuziasmului cu care ne confruntăm cu fiecare provocare, cu o minte deschisă și un simț fin pentru inovație – putem spune cu voce tare că suntem mândri de acest proiect!
Design showcase


