Relația noastră cu Molecule a început acum aproape 10 ani. În ultimii ani, am continuat colaborarea și am construit diverse funcționalități personalizate pentru ei – după cum era nevoie. Nimic extraordinar de complex. Dar, ca în orice relație de lungă durată fără o evaluare generală periodică, am simțit în cele din urmă că există o anumită datorie tehnică. Magazinul nu era la fel de rapid sau de curat pe cât ar fi putut fi, iar tehnologia din spate părea ușor.. încărcată.
O mică paranteză în legătură cu direcția noastră internă legată de Magento
În configurația actuală, ne-am lovit de problemele clasice din ecosistemul Magento: teme personalizate care consumau mult timp și efort, integrări mai complicate și o performanță care putea fi mai bună.
Astfel, am ajuns să creem tema noastră optimizată Hyvä. Cu ajutorul acesteia, orice shop e mai rapid de dezvoltat, mai ușor de întreținut și gândit pentru performanță.
Cu ajutorul investiției noastre în R&D, am construit un framework care ne permite:
- fie să livrăm front-end-uri complet personalizate pentru magazine mari, dar într-un ritm mai rapid;
- fie să lansăm un magazin Magento de bază, dar performant, în câteva zile, nu săptămâni;
- să rămânem flexibil cu personalizările, fără să facem compromisuri la capitolul performanță.
Am creat un produs care concurează cu viteza de lansare a Shopify, dar deține robustețea Magento.
Ca o renovare bine gândită, nu o demolare
Astfel, atunci când Molecule ne-a cerut un refresh, i-am prezentat soluțiile noastre. Am ales să folosim tema noastră optimizată Hyvä, cu un mic twist. Am reintrodus câteva funcționalități esențiale, care fac din Molecule un magazin online cu adevărat bun. Diferența de abordare a fost că, în loc să ne concentrăm pe ce trebuie eliminat, ne-am uitat atent la ce merită cu adevărat păstrat.
Exercițiul acesta ne-a dus la esența magazinului și ne-a ajutat să reducem ce era în plus, simplificând implementarea, pentru mai multă eficiență, atât acum, cât și pe termen lung. Iar introducerea unei teme noi a fost momentul perfect pentru un nou început.
Am început cu fundația
Magento nu oferea nativ genul acesta de flexibilitate, dar am făcut-o posibilă, astfel încât un magazin poate fi configurat și personalizat în doar câteva zile. În cazul Molecule, partea de frontend a fost gata în doar câteva zile.
Apoi am adăugat câteva funcționalități custom
Am pornit de la o întrebare simplă: dacă am șterge tot, ce merită cu adevărat adus înapoi?
Schimbarea aceasta de perspectivă a făcut toată diferența.
Împreună cu echipa Molecule, am trecut prin fiecare funcționalitate personalizată și ne-am întrebat: își mai face treaba? Ajută clientul? Aduce valoare? Dacă nu, a fost exclusă.
Ce am păstrat și de ce
Am ajuns la un frontend mai simplu și mai rapid. Dar am păstrat și lucrurile esențiale. Câteva funcționalități care au rămas pentru Molecule și clienții lor:
- Un modul de joburi personalizat, care funcționează asemenea unui blog. Molecule poate adăuga joburi noi direct din backend, iar frontendul le afișează automat. Ca aici: molecule.be/jobs
- Implementarea etichetei energetice (pentru că da, așa cere legea)
- Modulul nostru Omnibus, dezvoltat intern, care asigură transparența prețurilor pentru utilizatori
- Etichete smart pentru produse, afișate doar în condiții specifice
- Statusuri personalizate pentru produse, care schimbă modul în care apar și se comportă articolele în liste sau pe paginile de detalii. Foarte utile mai ales când unele produse nu pot fi comandate online și când ai un catalog foarte mare, cu zeci de mii de articole!
- Integrare cu carduri cadou, adaptată la nevoile Molecule
- Un CMS flexibil, bazat pe PageBuilder, astfel încât Molecule să poată afișa informația potrivită la momentul potrivit
- Mai multă flexibilitate în configurarea meniurilor, pentru a combina conținutul cu produsele
- Un banner pentru programul de funcționare, afișat în funcție de condițiile preferate de client, ca să informeze corect utilizatorii
Mai mult decât e-commerce
Focusul Molecule nu este doar acela de a vinde online. Webshopul funcționează ca un ghid pentru magazinul fizic. Acest lucru înseamnă că rolul shopului online nu este doar acela de a converti. Trebuie să educe. Astfel, am adăugat obiective legate de claritate și context, nu doar de performanță.
Rezultatul?
Un webshop mai rapid, mai eficient, mai clar. Fără funcționalități inutile sau zgomot. Doar funcționalitățile esențiale pentru business.