Pentru ca webshopul tău să fie unul atractiv, este important să folosești fotografii deosebite, care să îndemne la acțiune. Te întrebi de unde să începi și încotro să îți îndrepți atenția? Află toate aceste lucruri din acest material pregătit special pentru tine.
Pentru început, este important să identifici grupul țintă, look-ul, feel-ul și personalitatea produselor tale.
Produsele tale se adresează cu precădere adolescenților? În cazul acesta, poți folosi culori strălucitoare pentru fotografia de produs. Pe de altă parte, această abordare nu va funcționa dacă te adresezi unui alt grup țintă, cum ar fi persoanele cu vârste înaintate. Astfel, este important să stabilești care este identitatea produselor pe care le vinzi înainte de a lua decizii privind fotografia.
Alegerea fotografiei
Cu toții suntem mândri de produsele pe care le vindem, astfel încât ele merită să strălucească în magazinele noastre web. Dar ce fel de imagini le fac să iasă în evidență?
Fotografia fashion este folosită pentru a spune o poveste și pune accentul pe branding. Cu ajutorul unor imagini frumoase, se poate spune povestea unică din spatele produselor tale. Imaginile pot arăta mai multe produse simultan, deoarece se concentrează asupra personalității și a aspectului magazinului online.
De aceea fotografiile fashion sunt o parte atât de importantă a unui magazin online: fac cunoștință vizitatorilor cu brandul. Fotografia fashion este folosită cu precădere pe homepage. Alege imaginile care reprezintă publicul țintă, dar și valorile mărcii și a magazinului tău.
Fotografia cde produs se concentrează pe un singur element: produsul. Fotografiile produselor sunt esențiale pentru un webshop. Fără imagini ale lucrurilor pe care le vinzi, clientul se va simți pierdut. Și știm cu toții că fotografiile frumoase și profesionale sunt mai atractive decât imaginile plictisitoare. Există mai multe posibilități de prezentare a produselor pe care le vinzi. Ai putea, de exemplu, să faci fotografii cu sau fără modele.
Haide să vedem care sunt bunele practici, de care trebuie să ții cont și cele mai comune greșeli, care nu îți aduc beneficii atunci când vine vorba despre fotografia de produs.
Tipuri de fotografie de produs
Produsele pot fi fotografiate în diferite moduri:
- Flat shoot: fotografiile sunt făcute de sus. Riscul acestui tip de fotografie e că poate face îmbrăcămintea să pară șifonată.
- Pe un manechin: hainele pot fi așezate pe un manechin, care va fi șters ulterior. Rezultatul: hainele au mai mult volum și materialul este neted.
- Pe un model: modelul poate fi fotografiat în tot felul de moduri. Acestea ar putea fi arătate de la cap până în picioare, de la cap până la genunchi etc.
Bune practici pentru fotografia de produs
Consecvența este importantă în fotografia de produs. Dacă alegi să lucrezi cu modele, asigură-te că există o consistență în utilizarea culorii de fundal.
Aici sunt câteva exemple:
După cum poți observa, modelele pot folosi diferite poziții. Cu cât sunt mai dinamice, cu atât vor avea mai multă personalitate produsele. Culoarea fundalului creează coerență și pune produsele în valoare.
Multe magazine online folosesc culori neutre pentru fundal.
Griul deschis este foarte popular în acest sens, deoarece nu are nici o influență asupra culorii hainelor purtate de modele.
Dacă ești pregătit să lucrezi cu mai multe culori de fundal, asigură-te că diferitele culori funcționează în ansamblu. Este mai bine să folosești culori deschise pentru a le combina cu alte culori luminoase (cum ar fi pastelul pe pastel). Sau dacă utilizezi culori strălucitoare, combină-le cu un fundal colorat (ai grijă: folosește culori luminoase numai dacă publicul țintă permite acest lucru.) O audiență mai tânără, cum ar fi adolescenții, este mai potrivită pentru aceste culori.
După cum poți vedea, culorile diferite prezintă în continuare un set coerent de imagini.
Greșeli frecvente în fotografia de produs
Utilizarea unor fundaluri albe
Este mai bine să afișezi produsele utilizând un fundal de culoare deschisă. În acest fel, creezi un fel de tabel bine ordonat, în care distincția dintre produse este clară.
Adăugarea de umbre
Este o tehnică învechită și depășită, ce nu oferă un rezultat final demn de un webshop care se respectă. O umbră adăugată artificial produsului din webshop îl va face să arate mai ieftin și nefiresc.
Poporții greșite
Lucrează întotdeauna cu reprezentări realiste ale produselor din webshop. Asigură-te că proporțiile dintre imaginile modelelor și fotografiile produselor sunt egale. Pare ciudat dacă un produs arată de două ori mai mare decât modelul de lângă el. Întotdeauna imaginile diferite trebuie să fie în echilibru. Dacă proporția unei imagini este greșită, totalul imaginilor devine neprofesional și neplacut.
Acesta este un exemplu de ceea ce nu trebuie să faci vreodată: rochiile sunt mult mai mari decât modelul în sine.
Sperăm că acest material îți este de folos în conturarea unei idei referitoare la fotografia de produs. Trebuie să ții cont și de faptul că atragerea clienților nu ține doar de fotografie. Experiența utilizatorului și site-ul ușor de navigat sunt esențiale pentru o poveste e-commerce de succes.
Dacă te afli în căutarea unei agenții care să îți creeze un webshop, îți stăm la dispoziție. Nu ezita să ne contactezi sau să citești mai multe despre clienții noștri.