Unul dintre cele mai importante aspecte care dictează succesul unui magazin online este user-friendliness-ul. În termeni digitali, îl numim experiența utilizatorului, sau UX. În acest articol vom explica ce anume înseamnă și cum poate contribui la îmbunătățirea webshop-ului tău.

Ce este experiența utilizatorului?

Putem spune că webshop-ul tău, site-ul sau chiar aplicația de mobil pe care ai dezvoltat-o este user-friendly doar dacă utilizatorii nu trebuie sa iși pună întrebări despre cum ar trebui să navigheze prin pagini. Pe această idee, o experiență plăcută este aceea care nu te face să-ti pui întrebări.

Etapa de dezoltarea a unui magazin online trebuie să se realizeze pe baza unor wireframeuri atent puse la punct, astfel încât fiecare pagină din site să servească unui scop.

UX-ul, însă, nu este doar despre întrebări (sau absența lor), ci și despre emoția sau experiența pe care o creezi pentru vizitatori. Ține cont de faptul că audiența pe care o ai va avea așteptări diferite. Pentru succesul magazinului tău, totul se rezumă la crearea experienței perfecte.

Cum pot îmbunătăți experiența utilizatorului pe site-ul meu?

Concentrează-te pe audiență

După cum știi, pentru orice afacere, este foarte importantă definirea cât mai specifică a audienței (target-ului). Acest pas te va ajuta să comunici într-un mod atractiv pentru ei. Asigură-te că povestea și conținutul pe care le creezi sunt într-un limbaj potrivit audienței tale.

Împarte produsele în categorii

O categorisire clară a produselor din magazinul online va asigura navigarea facilă și va transforma vizitatorii în clienți. Dacă utilizatorii devin confuzi pentru că nu știu cum să găsească ceea ce caută, cu siguranță îi vei pierde.

Ține cont de faptul că modul în care privești produsele pe care le ai este diferit față de obiceiul de căutare al clienților tăi, datorită faptului că tu ești deja familiarizat cu ele.

Articolul scris de Baymard Institute te va ajuta să împarți în categorii produsele pe care le ai, astfel încât sa fie cât mai intuitive și user-friendly.

Alege filtre relevante

Categoriile și filtrele sunt adesea confundate:

  • O categorie este un grup specific de produse;
  • Cu ajutorul unui filtru, vizitatorii pot selecta anumite produse dintr-o categorie;

Să presupunem că ești proprietarul unui magazin de electronice și electrocasnice și ai o gamă variată de cafetiere și espressoare. Ai putea fi tentat să clasifici aparatele după tip: espresso, filtru, pastile, etc.

Un vizitator care se află în căutarea unui tip anume de cafetieră va naviga foarte ușor pentru a găsi produsul căutat, însă cineva care nu e decis ce anume să cumpere va avea probleme în a deschide fiecare categorie pe rând. Aici este etapa unde cei mai mulți vizitatori vor renunța la magazinul tău, pentru că nu este simplu de navigat.

În loc sa creezi categorii diferite, poți transforma tipurile de aparate în filtre. Astfel, vei deservi toate tipurile de clienți, după cum urmează:

  • Vizitatorii care au dubii cu privire la tipul de aparat potrivit le vor putea compara foarte ușor, dintr-o singură privire;
  • Cei care știu ce caută vor gasi repede produsul dorit;
  • Utilizatorii cărora le place să cântărească variantele disponibile, vor putea face acest lucru fără probleme;

Ține minte că filtrele trebuie să fie relevante pentru categoria respectivă. Ele ar trebui să arate rapid produsele care se potrivesc vizitatorului, pentru căutarea lui. Cu cât mai curând va face o alegere, cu atât sunt mai mari șansele să achiziționeze produsul.

Spune vizitatorilor care este obiectivul site-ului tău

Pagina de homepage (acasă) este punctul de pornire pentru site-ul tău. Conținutul acesteia este crucial pentru a informa vizitatorii cu privire la oferta pe care o ai. Pentru mobil, această pagină este cu atât mai importantă cu cât, studiile arată că 70% din vizitatorii de pe mobil vizualizează în întregime această pagină.

Revenim puțin la magazinul de electrocasnice. Dacă un vizitator interesat să cumpere o cafetieră ajunge pe homepage și vede doar promoții la mașini de spălat, sunt șanse foarte mari ca vizita lui să se încheie aici. În versiunea de mobil a site-ului, meniul de navigare este ascuns, așadar categoriile nu vor fi vizibile imediat.

Conținutul de pe homepage ar trebui să asigure suficiente informații în faza exploratorie a vizitei.

Cu alte cuvinte, ar trebui sa răspundă sumar câtorva întrebări:

  • Ce vinzi?
  • La ce se pot aștepta vizitatorii tăi?
  • Vor găsi vizitatorii tăi ceea ce caută?

Folosește inteligent ierarhia vizuală

Nu toate componentele de informație de pe o pagină sunt la fel de importante. Așadar, nu toate elementele din pagină ar trebui să beneficieze de aceeași atenție. Vizitatorii ar trebui sa fie ghidați către scopul principal al paginii, iar restul informației ar trebui să-i fie subordonată.

Un bun exemplu pentru acest lucru este butonul “cumpară” de pe pagina de produs. Scopul este ca vizitatorii să cumpere produsul, prin urmare butonul ar trebui sa fie bine evidențiat de restul conținutului.

Îndepărtează toate elementele care ar putea să distragă atenția

De îndată ce vizitatorul tău ajunge pe pagina de “coș” sau “check-out”, este imperios ca procesul de finalizare a comenzii să nu fie perturbat. Nu recomanda produse similare și asigură-te că înlături orice link inutil în această etapă.

În momentul în care vizitatorul este decis că vrea să cumpere un anumit produs, vrei ca acesta să facă achiziția cât mai usor și rapid posibil. 😉 Dacă ești în căutarea unei agenții de web design care să îți facă redesign la webshop pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului, te putem ajuta.

Image webshop

Crezi că vom face echipă bună pentru proiectul tău? Noi suntem convinși!

Te gândești să începi un proiect nou? Sau poate vrei să-l îmbunătățești pe cel actual? Suntem ochi și urechi când vine vorba de nevoile tale, mereu la curent cu toate noile tendințe și cu un pas înaintea competiției. Cu noi, proiectul tău online va avansa oricât de mult dorești. Spune-ne ce ți-ai propus și te vom ajuta să-ți pui planul în practică – de la A la Z!

Cere o ofertă