Dacă ești fericitul proprietar al unei afaceri, Google este unul din locurile în care dorești (și trebuie) să fii. Dorința de a-ți face prezența în mediul online este în zadar fără crearea și configurarea instrumentelor Google pentru compania ta. Care dintre ele, te întrebi? Îți recomandăm să începi cu Google Analytics, Google Tag Manager și Google Ads.
1. Creează un cont gratuit Google
Dacă nu ai deja un cont Google, primul pas este să creezi unul. Acesta va fi punctul de acces pentru toate produsele și instrumentele Google.
Pași: (1) Navighează la https://accounts.google.com/signup => (2) Completează formularul cu numele tău, prenumele, numele site-ului și o parolă => (3) Verifică numărul de telefon => (4) Completează informațiile personale => (5) Setează preferințele cu privire la numărul tău de telefon => (6) Acceptă confidențialitatea și termenii & clic pe Create Account => Contul tău a fost creat.

2. Creează contul de Google Analytics
Odată creat contul Google, poți crea contul de Google Analytics.
Pași: (1) Navighează la https://analytics.google.com/analytics Click pe Sign Up => (2) Compleează numele contului, numele site-ului, adresa URL & click pe Get Tracking ID => (3) Acceptă Termenii și condițiile Google Analytics => ID-ul de tracking este generat.

2.1. Permite agenției de publicitate să îți configureze corect contul Google Analytics
Pași: (1) Du-te la User Management => (2) Clic pe + => (3) Selectează Add New Users (4) Add Permissions => (5) Scrie adresa de email a agenției cu care colaborezi & dă-le acces complet (Edit) în contul tău => Succes!
Google Analytics este un instrument foarte important. Este nevoie de o singură setare greșită pentru a vă corupe datele. Ce bine că lucrezi cu o echipă de Agenție certificată în Google Analytics. 😉

3. Creează contul de Google Tag Manager
Pași: (1) Navighează la https://tagmanager.google.com și clic pe Create Account => (2) Completează numele contului și țara. Configurează containerul completând numele acestuia și selectează locul unde îl vei utiliza. Pentru un magazin online, acesta va fi web. Clic pe Create => (3) Acceptă Acordul privind Termenii și Condițiile pentru Google Tag Manager => (4) Codul pentru Tag Manager va fi generat => Succes.

3.1. Permite agenției de publicitate să configureze corect contul
Pași: (1) Du-te la Admin => (2) User Management => (3) Clic pe New => (4) Adaugă adresa de e-mail și selectează Admin pentru permisiunile contului => Selectează Publish for Container Permissions și faceți clic pe Add = > Succes!

4. Creează un cont Google Ads
Pași: (1) Navighează la https://ads.google.com, completează site-ul și click pe Continue => (2) Completează datele privind bugetul, publicul țintă, setează sumele licitate, creează anunțurile & click pe Save and continue => (3) Completează informațiile de plată.

4.1. Permite agenției de publicitate să utilizeze contul Google Ads
Pași: Trimite agenției codul contului tău de AdWords, amplasat lângă numele companiei (structura acestuia e 111-2222-3333).
Nu uita de activele de Facebook pentru compania ta: contul de business manager, pagina, pixelul, catalogul, contul de publicitate și acordarea de acces la acestea.