Dacă ești fericitul proprietar al unei afaceri, stabilirea unei prezențe puternice online pe Google este esențială. Trecerea la mediul digital fără a configura instrumentele Google esențiale este o oportunitate ratată. Te întrebi cu ce instrumente să începi? Îți sugerăm să începi cu Google Analytics, Google Tag Manager și Google Ads.
1. Creează un cont gratuit Google
Dacă încă nu ai un cont Google, primul pas este să-ți creezi unul. Acesta va fi punctul de acces către toate produsele și instrumentele tale Google.
Pași:
(1) Accesează https://accounts.google.com/signup și completează datele personale.
(2) Creează o adresă Gmail.
(3) Adaugă o adresă de e-mail pentru recuperare și un număr de telefon (opțional), selectează setările de personalizare, confirmă setările de personalizare și cookie-urile, acceptă termenii => Confirmare.
Contul tău a fost creat.
2. Creează contul de Google Analytics
Odată ce ai configurat contul Google, poți crea Contul Google Analytics.
Pași:
(1) Accesează https://analytics.google.com/analytics și apasă pe “Începe măsurarea”.
(2) Crearea contului: Completează numele contului și selectează setările de partajare a datelor pentru cont.
(3) Crearea proprietății: Completează detaliile proprietății.
(4) Detalii despre afacere: selectează industria și dimensiunea afacerii.
(5) Obiective de afaceri: selectează obiectivele în funcție de strategia afacerii tale => Creează
(6) Acceptă termenii și condițiile.
(7) Colectarea datelor: selectează platforma, introdu URL-ul site-ului web și creează fluxul.
ID-ul tău de urmărire a fost generat.
2.1. Permite agenției de publicitate să îți configureze corect contul Google Analytics
Pași:
(1) Apasă pe Admin.
(2) Mergi la Administrarea utilizatorilor contului.
(3) Apasă pe (+).
(4) Selectează Adaugă utilizatori noi.
(5) Introdu adresa de e-mail a agenției tale de marketing digital și acordă-le acces de administrator la contul tău.
(6) Adaugă permisiuni.
Invitația a fost trimisă!
Google Analytics este un instrument puternic. Este suficientă o configurare incorectă pentru a corupe datele tale. Noroc că lucrezi cu o agenție certificată Google Analytics. 😉
3. Creează contul de Google Tag Manager
Pași:
(1) Accesează https://tagmanager.google.com și apasă pe “Creează un cont”
(2) Completează numele contului și țara. Configurează containerul completând numele și selectând locul în care îl vei utiliza. Pentru magazinul tău online, va fi web. Apasă pe “Creează”.
(3) Acceptă Acordul privind Termenii de Serviciu Google Tag Manager => (4) Codul tău Google Tag Manager va fi generat. Apasă pe OK.
Contul tău a fost creat.
3.1. Permite agenției de publicitate să configureze corect contul
Pași:
(1) Mergi la Administrare
(2) Administrarea utilizatorilor
(3) Apasă pe +
(4) Adaugă utilizatori => Adaugă adresa de e-mail și selectează rolurile pe care dorești să le partajezi
(5) Trimite invitația.
Agenția ta va primi invitația pentru a administra contul.
4. Creează un cont Google Ads
Pași: (1)
Accesează https://ads.google.com
(2) Creează un cont nou Google Ads
(3) Introdu numele afacerii
(4) Introdu URL-ul site-ului web
(5) Alege obiectivul tău principal de publicitate
(6) Ocolește setările (pentru moment)
(7) Redactează primul tău anunț (pas obligatoriu) și apasă pe “Înainte”
(8) Selectează un cuvânt cheie și apasă pe “Înainte”
(9) Selectează o locație și apasă pe “Înainte”
(10) Selectează un buget și apasă pe “Înainte”
(11) Revizuiți campania în proiect și apasă pe “Înainte”
(12) Adaugă informațiile de plată
(13) Acceptă termenii și condițiile => Trimite
Contul tău a fost creat!
4.1. Permite agenției de publicitate să utilizeze contul tău Google Ads
Pași:
(1) Conectează-te la contul tău
(2) Instrumente și setări
(3) Configurare => Acces și securitate
(4) Apasă pe +
(5) Introdu adresa de e-mail a agenției tale și selectează rolurile pe care dorești să le partajezi
(6) Trimite invitația
Nu uita de activele companiei tale pe Facebook: contul manager de afaceri, pagina, pixelul, catalogul, contul de publicitate și acordarea accesului la acestea.