Dacă marketingul din Instagram este un câmp de luptă medieval, tu, social media pro, ești cavalerul galant și hashtag-ul este sabia ta de încredere. Folosește-l bine și vei aduce onoare (awareness) regatului tău nobil (compania).

La 1 aprilie, am lansat un amuzant, dar nu atât de real “ghid unic de hashtags, singurul de care veți avea nevoie vreodată“, ca parte a postării nostre din ziua păcălelilor. De data aceasta, promitem că postul nostru despre Instagram este cu adevărat util.

Acest ghid vă va învăța cum să fiți la fel de prolific cu hashtag-ul Instagram, așa cum s-a spus că Sir Lancelot este cu sabia lui. Aflați de ce trebuie să folosiți hashtags, cum să le folosiți și pe care să le folosiți pentru a cuceri scopurile propuse pentru social media.

Ce este un Instagram Hashtag?

Un Instagram hashtag este un cuvânt sau o expresie compusă din litere, numere și/sau emoji precedate de ceea ce a fost denumit odată simbolul lirei (#). 

Hashtag-urile din Instagram clasifică conținutul. Faceți click pe o etichetă hashtag și veți putea vizualiza postările care au fost etichetate cu ea. Atașați un hashtag la propria fotografie sau video și va fi descoperită de oricine caută acel tag. Cât de probabil este să fie văzut de alți utilizatori depinde de cât de des este utilizat hashtag-ul, cât de populară este postarea ta (dacă are deja multe aprecieri și comentarii) și de numărul de followers.

(Instagram a făcut posibilă nu numai urmărirea conturilor, dar și a hashtag-urilor)

De ce să folosești Instagram hashtags

Hashtags ajută utilizatorii Instagram să descopere conținut și conturi pe care să le urmeze ca interes. Un hashtag-ul corect sau o combinație de hashtag-uri vor expune compania unor segmente de public variate și vizate. Dacă devi vizibil și ușor de descoperit pe Instagram, aveți o șansă mai bună de a atrage noi followers, de a obține mai multe aprecieri și de a crește rate de engagement. În orice caz, postările cu cel puțin un hashtag vor avea mai mult engagement decât cele fără.

Cum să adaugi un hashtag unei postări Instagram

Hashtagurile pot fi adăugate la postările tale ca subtitrări sau comentarii. Presupunând că, contul Instagram este public, un hashtag va face postarea detectabilă pe pagina corespunzătoare a hashtag-ului. Pentru a eticheta o postare cu un hashtag:

  1. Alege o poză/video din galeria ta sau fă o poză/video din aplicație
  2. Alege dacă dorești sau nu să adăugi un filtru (și/sau să utilizezi alte opțiuni de editare ale Instagram), apoi tastați # urmat de text sau emoji în câmpul de text
  3. Apasă OK
  4. Selectează butonul SHARE

Dacă vrei să adăugi hashtags la o postare pe care ai încărcat-o deja, selectează cele trei puncte din colțul din dreapta sus al ecranului și alege Editare. De asemenea, poți adăuga hashtags post-publishing prin atingerea butonului de comunicare, sub fotografie și tastând hashtag-urile ca și comentariu.

Așa cum am menționat, numerele și emojis sunt permise în hashtags, dar spațiile și caracterele speciale, cum ar fi & sau $, nu vor funcționa. Două alte lucruri importante de reținut:

1. Puteți eticheta doar postările proprii, nu fotografiile sau videoclipurile altor utilizatori

2. Puteți utiliza până la 30 de hashtag-uri într-o singură postare. Dacă utilizezi mai multe, comentariul tău nu va apărea

Cum sa alegi hashtags potrivite pentru brand-ul tău

Hash-urile pe care dorești să le utilizezi depind de spațiul în care operează afacerea. Să presupunem că sunteți un manager de media pentru o agenție de turism. Există o mulțime de hashtag-uri Instagram care sunt populare cu jet-setters: #welltravelled, #justbackfrom, #whatsinmybag și #passportexpress. Etichetați postările cu oricare dintre acestea și, probabil, veți primi câteva noi aprecieri. Dar dacă doriți cu adevărat să creșteți engagement-ul și să câștigați adepți de calitate, includeți mai multe hashtag-uri. Dacă postați o fotografie cu o destinație de călătorie, etichetați-o cu hashtag-urile de locație relevante și cu hashtag-ul marcaj al orașului/străzii, dacă există unul.

Cum descoperi hashtag-uri pe care publicul țintă le caută? Încearcă următoarele tactici:

4 sfaturi pentru a vă ajuta să găsiți hashtag-urile potrivite

  1. Verificați ce tip de hashtags utilizează concurenții tăi. Veți descoperi noi hashtag-uri care se vor adăuga în lista ta, sau poți decide că nu dorești să concurezi pentru aceleași obiective, caz în care poți căuta alternative de hashtags pe care să le utilizezi.
  2. Utilizați hashtag-uri pe care le folosesc oamenii influenți din industrie. Acești oameni sunt deja bine cunoscuți printre publicul țintă, de ce să nu învățăm de la cei cu experiență?
  3. Luați în considerare hashtag-uri conexe. Navigați prin postări care conțin un hashtag cu care deja aveți succes. Vedeți o asemănare a oricăror altor hashtaguri care ar putea fi incluse în postările viitoare?
  4. Utilizați funcția de căutare oferită de Instagram. Introduceți un cuvânt cheie care este relevant pentru brand în bara de căutare, apoi selectați opțiunea Tag-uri. Instagram vă va oferi o listă a tuturor hashtagurilor cu acel cuvânt cheie, precum și a unui număr de postări care sunt etichetate cu acesta. Amintiți-vă: un număr mare poate însemna un număr mare de persoane care urmează acea hashtag, dar mai poate înseamna, de asemenea, că există mult conținut în care postarea ta ar putea fi îngropată. Experimentați cu o combinație de hashtag-uri populare cât și de nișă.

Când este vorba despre alegerea hashtag-urilor Instagram, regula de aur rămâne: utilizați numai hashtag-uri care sunt relevante pentru brandul, industria și publicul-țintă.

#Love este unul dintre cele mai populare hashtags de pe Instagram, etichetat în peste 1 300 000 000 (la momentul scrierii). Dar brandul tău nu va atrage publicul de tip hashtag dacă atașați acest hashtag la o fotografie a unei săli de consiliu plictisitoare. Dacă folosești în mod continuu fotografii cu hashtag-uri populare, dar fără legătură cu imaginea, cineva vă poate semnala ca spammer.

Câte hashtags pe post, ar fi bine să folosiți

Instagram nu este la fel de sensibil în utilizarea hashtags ca și utilizatorii Facebook sau Twitter.

Conform unui studiu al conturilor Instagram cu 1.000 de adepți sau mai puțini, postările care conțin patru sau cinci hashtag-uri au primit o medie de 22 de interacțiuni în comparație cu 14 interacțiuni a posturilor cu zero hashtag-uri.

Chiar și cu posturi care conțin 11 sau mai multe hashtag-uri, engagementul este mult peste ceea ce înregistrează posturile fără hashtaguri. Totuși, asta nu înseamnă că trebuie să etichetați fiecare post cu 30 de hashtag-uri (maximul permis de Instagram per post).

Etichetarea fotografiilor și a videoclipurilor cu cele mai populare tag-uri probabil că vă va câștiga noi followers, dar vor fi un tip greșit de followers- spammeri sau oameni interesați doar de a fi urmăriți înapoi. Iar folosirea prea multor hashtags ar putea dilua mesajul tău și va sugera disperarea de creștere a brand-ului.

Lăsați conținutul postului să decidă cât de multe și ce hashtags să folosească.

Utilizarea hashtag-urilor ce privesc identitatea brand-ului, în Instagram

Ce reprezintă brand hashtag?

Un hashtag al brand-ului sau hashtags customizate după un brand, reprezintă un tag unic pentru afacerea sau campania ta. Ar putea fi numele companiei, sloganul sau numele unuia dintre produsele promovate. De asemenea, ar putea fi numele unui concurs pe care îl desfășurați în Instagram.

Herschel Supply Co. (940K followers) utilizează câteva etichete hashtag, inclusiv #herschelsupply și #welltravelled. Hashtag-ul a fost creat pentru o campanie care să încurajeze clienții să facă schimb de fotografii ce conțin produsele Herschel. Acum etichetat în mai mult de 1,6 milioane de postări, este adesea citat ca fiind unul dintre cele mai populare hashtags de călătorie pe Instagram.

Cum să folosești brand hashtags

Ca și Herschel, puteți crea un brand hashtag pentru o anumită campanie sau pur și simplu să prezentați cultura, produsele sau serviciile companiei.

Dacă executați o campanie Instagram, având o etichetă în concordanță cu subiectul, veți încuraja un bun reach și engagement. De asemenea, în timpul campaniei toate postările se vor organiza pe o pagină ce conține hashtags similare. Acest lucru este util dacă utilizați hashtags pentru a colecta participarea la o promoție sau la un concurs.

Sfaturi și cele mai bune practici

O trecere în revistă a ceea ce am învățat până acum și câteva strategii care să vă ajute să vă atingeți obiectivele Instagram.

Nu utilizați hashtags irelevante sau în cantitate mare. Instagram vă permite să lucrați cu până la 30 de hashtags per post. Dar dacă încercați să strecurați un hashtag popular în postare, care nu este relevant pentru conținut, veți lăsa loc de interpretare în mesajul transmis – sau, mai rău, îl expuneți ca spam. 

Etichetarea postării cu o duzină de hashtag-uri este acceptată și poate ajuta la determinarea engagement-ului, dar numai dacă toate cele 12 hashtags se aliniază la conținutul pe care îl distribuiți.

Utilizați hashtags specifice sau de nișă. Cu cât este mai specific hashtag-ul, cu atât mai bine targhetat vă este publicul. Iar un public țintă bine targhetat înseamnă o șansă mai mare de engagement. Dacă sunteți iubitorii mărcii Volkswagen, hashtag #vwvan va câștiga mult mai mulți followers decât un hashtag vag ca #van.

Nu uitați de hashtag-urile populare. Atâta timp cât sunt relevante pentru postare și folosite cu ușurință, hashtag-urile populare vă pot ajuta să vă extindeți reach-ul fără efort.

Verificați pentru a vă asigura că hashtag-ul înseamnă ceea ce credeți că înseamnă. Ați putea să vă asociați în mod accidental brand-ul cu o campanie negativă. Când combinați două sau trei cuvinte împreună, acestea pot însemna cu totul și cu totul alt lucru decât cel pe care l-ati planificat. Înainte de a utiliza orice hashtag, asigurați-vă, navigând prin pagina de hashtags, dacă conținutul asociat este ceea ce înseamnă cu adevărat.

Păstrați hashtag-urile scurte, simple și ușor de scris. În felul acesta, fanii și clienții își pot aminti cu ușurință brand-ul. E important să fi specific dar e bine să o faci în cât mai puține cuvinte.

Hashtags populare utile pentru brand-ul tău

Indiferent de cât de populare ar putea fi, ar trebui să evitați hashtags care solicită disperat like-uri și followers, de exemplu- # followme, # like4like, #follow4follow, #tagsforlikes, etc. Utilizarea acestora va atrage numai bots, spammers, și alți utilizatori care nu au intenția de a interacționa cu brand-ul într-un mod semnificativ. Dar asta nu înseamnă că ar trebui să ignorați tendințele populare a hashtag-urilor.

Etichetat în peste 430 de milioane de postări, #TBT (Throwback Thursday) este unul dintre cele mai utilizate hashtags pe Instagram și o oportunitate perfectă de campanii marketing.

Dacă compania are un trecut, utilizați #TBT pentru a distribui postările. Dacă compania este nouă, aveți posibilitatea să utilizați hashtags pentru a explora istoricul produselor sau industriei.

Iată câteva hashtags universale și populare pe care le poți folosi în campaniile brand-ului tău:

  • #instagoodFolosește-l în pozele de care ești deosebit de mândru
  • #photoofthedayDe asemenea, rezervat pentru cele mai bune poze. Există un cont Instagram asociat cu @photooftheday care selectează o fotografie “câștigătoare” cu acest hashtag în fiecare zi și o împarte cu cei peste 283.000 de followers.
  • #picofthedayAcelași concept ca cel anterior.
  • #instagrammersTe poți numi Instagrammer, un hashtag popular, evident.
  • #igers: Forma scurtă a #instagrammers.
  • #tbt și #ThrowbackThursday: explicat mai sus #ThrowbackThursday este varianta lungă a termenului  #tbt.
  • #ManicMondayFolosiți-vă de postări care ilustrează cultura companiei sau programul încărcat al săptămânii curente.
  • #WisdomWednesdayCitate sau sfaturi pe care publicul țintă le va aprecia.
  • #FridayFundayO șansă de a vă umaniza brand-ul și de a capta publicul cu un conținut fresh
  • #NoFilterUtilizează în postări la care nu ai aplicat filtre. 
  • #selfieDe la sine înțeles, ca online marketer poți folosi acest hashtag la evenimentele din domeniul tău atunci când postezi în Instagram
  • #regramUtilizați acest hashtag atunci când repostați o fotografie din contul altcuiva. 

Desigur că există hashtags populare pentru Instagram specifice fiecărei industrii. În real estate poți folosi hashtags precum: #realestate, #architecture, #realestateforsale, și  #realestatephotograhpy.

Pentru a planifica și folosi constant cuvintele relevante pentru brand-ul tău, consultați sfaturile noastre despre cum să găsești cele mai potrivite hashtags.

Baldwin furnizează soluții digitale avansate, inclusiv Strategii de Social Media și Social Media Advertising. Te putem ajuta să realizezi o strategie digitală completă și o strategie online personalizată pentru brand-ul și afacerea ta.

Citește și articolul nostru despre fotografiile realizate perfect cu un smartphone. Fotografiile clare și realizate corect pot crește rata de engagement în Instagram, așa că nu ezita să ceri sfaturi despre cum să construiești un profil relevant.

Crezi că vom face echipă bună pentru proiectul tău? Noi suntem convinși!

Suntem ochi și urechi când vine vorba de nevoile tale, mereu la curent cu toate noile tendințe și cu un pas înaintea competiției. Cu noi, proiectul tău va avansa oricât de mult dorești. Spune-ne ce ți-ai propus și te vom ajuta să-ți pui planul în practică – de la A la Z!

Cere o ofertă